domestic violence

idag var det dags för att julanpassa huset. tre veckor efter övriga sverige. men i det här huset finns det faktiskt viktigare saker att göra. tvinga wille till förnedrande uppvisningar som cirkushund, han förstår ju inte att han ser så fånig ut,  till exempel. eller dansa. eller att ge sig själv och familjen en överlevnadsutmaning genom att se exakt hur länge en familj kan klara sig på ett halvt filpaket och en möglig limpa. som sagt. vi har annat att göra. 
men idag var det dagen då lussebullar skulle bakas, ljus tändas och barn skulle med tindrande ögon sjunga julsånger på trappan. eller nåt. 
istället blev lussebullar lussesnoppar eftersom matilda inte ville göra vanliga bullar, ljusjävlarna funkade inte på adventsljusstakarna och jag fick susa runt i hela tranemo för att köpa en ny och kom slutligen på, när jag stod där svettig och arg på fyndlagret, att min kort är avmagnetiserat och det går inte ens att köpa ett tuggummi om man så velat. inga ljus där inte. och wille skrämde bort alla eventuella körsångare genom att återigen agera som världens jävla fradgatuggande monsterhund på verandan. 
such a shame. men vi försökte i alla fall. 
det ser lite ut som att jag spelar vildsint elgitar. men det är faktiskt en dammsugare. inte lika creddigt.
mjöl i ögat
och vem ska äta den?
men typ rätt va? 
lite svensson-poäng måste man ha kirrat idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0