dr. Livingstone, i presume?

det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva vad jag precis utsatt mig själv för. värre än en djungelexpedition med elefantstora malairamyggor och benrangel kvarglömda av en trevlig, men hungrig kannibalstam. värre än en bajjamajja sista festivaldagen. värre än diskhon i vårt kök.
- jag har skurat microskåpet.

vad jag hittade där:

*en död mygga, dog antagligen en mycket bitter död där i somras

*en halv kycklingfilé kvarglömd sen jag vet inte hur länge eftersom jag inte kommer ihåg när vi åt kyckling senast. spännande. den luktade gott kan jag lova.

* ett ton brödsmulor som ideligen faller ut ur brödrosten då samtliga familjemedlemmar istället för att varsamt ställa in den, kastar in den som ett jehu eftersom det alltid är väldigt bråttom på mornarna och då ska man vara tacksam över att man ens kommer ihåg att vara ett föredöme och plocka in efter sig. vilket händer kanske en gång i veckan.

*  kaffe som runnit ut, in genom skåpet och där beslutat sig för att förvandlas till ett segt klister över väggarna. trevlig utmaning där, när man går loss med skurtrasan.

* alla de svanshårstrån som wille så snällt beslutar att spara att fälla tills man sitter på huk framför micron i en vansinnigt obekväm position, och tänker snaaart trillar jag baklänges men faaan jag ska ha min gorbys!! tio sekunder kvar! precis då man funnit balansen kommer fanskapet till hund och är så hjärtans glad att man sitter på golvet, och är det för att hon vill leka kanske?, att hans svans kommer upp i helikoptersvängar, daskar till en i ansiktet och slår ner allt i sin närhet, och fäller otroliga mängder hår, just när du får ut din gorbys så att din redan äckliga micromat får en fin krydda bestående av hundhår.


trevligt.

nu ska jag gå och ta mig an tvättstugan. har jag tur så finns där bara muterade filtertussar med huggtänder och svettiga strumpor som är en ruttnande dag ifrån att kunna krypa av sig själva.

toodeloooo!  //a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0