tidsfördriv en onsdagseftermiddag

snart tänker jag påbörja dagens enda mål. att börja och avsluta boken "låt den rätte komma in"´. imorgon ska vi ha mys i skolan och se filmen, och givetvis är jag ute ute i dålig tid med att läsa boken. eller ja, dålig tid räcker inte, här krävs det ett helt nytt ouppfunnet adjektiv för att beskriva exakt i hur dålig tid jag är i. men i alla fall. jag vet att så fort jag har kurat ner mig i soffan så kommer målarna att störta in för att fixa fönstrena. och eftersom de har nyckel och jag inte har en aning om när de kommer så har jag suttit på helspänn nu i två dagar. igår kom de strax före lunch och jag var extremt tacksam över att jag inte stod i duschen eller var naken i garderoben eller dylikt. men vem vet nu när de tänker komma instörtandes? huvva. och eftersom jag inte kan gå ut, skruttig och förkyld så får jag väl sitta här och titta på när de målar och låtsas som att det inte alls är en obekväm situation. håhåjaja.

men tills dess tänker jag roa mig med att längta efter tim burtons nya alice i underlandet-film som kommer i vår. det kommer bli fint, obehagligt, svart och vackert som alltid. och så tänker jag fundera på om man ska orka åka till trägårn i helgen igen. blir visserligen sticky nästa helg men ändå. trägårnabstinens hörde jag visst att det fanns nåt som hette. we'll see.
.

FINT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0