Onsdag = musik

fantastisk bild från fantastisk ( och politisk inkorrekt, men det är ju roligast så ) blogg:   http://lesmokingimage.blogspot.com/
Får det som nyss hände ens hända? hade skrivit ett inlägg på ungefär en sida + spellista när SKITPROGRAMMET stängs ner? Fan ta min röv att jag inte hade sparat. Sån köttig dag.
Idag är det ONSDAG. ONSDAG. efter nogrant funderandes har jag kommit på att det är ju på en onsdag som en ny spellista ska släppas av ett ex antal anledningar : 1. Det är tillräckligt långt till helgen för att du ska kunna lyssna in dig på partymusiken inför lördagens föfest, men har inte haft tid för att döda låten 2, det är tillräckligt nära måndagen för kunna ta tillvara på den hopplöshet och bitterhet du känner vilket resluterar i att melankoliska hej kom och hjälp mig låtar fortfarande funkar ( tänk Damien Jurado ) . 3. det är även tillräckligt långt till helgen för att du ska känna dendär glimten av ljus och vilja börja lyssna på dedär Hej- jag behöver springa runt huset - ( tänk: Matt&Kim ) låtarna. 
Som amanda säger har jag förmodligen alltför mkt fritid vilket även har resulterat i ett sjukligt intresse för musik och sökandet efter nya band, vilket faktiskt är ett heltidsjobb. Och nej, inte heller jag vill veta hur många timmar jag spenderar åt detta i veckan, för som hon säger, hon är nöjd bara hon får länkad musik. 
Egentligen är jag alltför besserwissig för att ens blogga, vilket jag sade till Alma. Jag tänker verkligen inte dela med mig om vart jag har köpt mina skitiga skor eller vad jag har på mig till någon stackars brud utan egen fantasi , ( goddämn modebloggar ) och ännu snålare är jag med min musik. Med undantag för amanda. De som känner mig vet min motvilja inför att andra plötsligt börjar exponera mina favoritband, och det är nog absolut det VÄRSTA jag vet när mitt nya favorit underground/indie band plötsligt blir tipsat om i någon sliskig tidning eller av nån brud / dude som är helt ovärdig. Tidigare var jag även såpass tjurskallig att jag inte kunde lyssna på mina favoritband när väl började bli kända, elller mina kompisar började lyssna på dem också ( shout out louds fick inte sin comeback förrän i somras) därför har jag alltid ångrat mig djupt efter att ha tipsat folk om musik.
Men. Jag är så stor nu så jag ska bättra mig. Onsdagens specifika lista är ganska butter och melankolisk för det regnar denhär veckan , och jag är ganska hysterisk. 
1. Holes - Melpo Mene ( litet svensk soloprojekt i anda med elliott smith och Bon Iver ) 
2. In our Talons - Bowerbirds
3. Mimizan - Beirut
4. Play with fire - the Rolling Stones
5. James Blues - J . Tillman
6. Good ol'fashion nightmare - Matt & kim ( <333 ) 
7. Something we're becoming - Time machine
8. Oh! forever - brakes
9. Velvet - the big pink ( Denhär låten VILL jag nästan inte tipsa om, för den är den absolut vackraste för dethär halvåret, och jag vill inte se den i någon mesigs mp3 ) 
10. Nothing to worry about - Peter Bjorn and John
11. Leave us and forgive us - Alberta Cross ( idé om ni gillar Band of horses och Kings of leon
12. Idiot Heart - Sunset Rubdown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0