håller igen för att inte skriva en klatschig rubrik i stil med "klappat och klart". heeeh.

kära nån. idag har varit en lång dag. för det första är jag inte längre van vid föreläsningar från tidig morgon till sen eftermiddag. för det andra är jag inte van vid föreläsningar om pressdöd&presstöd där man fick sitta i timmar medan hela sveriges tidningshistoria redovisades. har inte sett så många årtal och viktiga personer svoscha förbi sen gymnasiet..

sedan släpade severina runt på mig på stan till klockan åtta ungefär, var ett sjukt dåligt sällskap som konstant gick en meter bakom och släpade fötterna av trötthet och gäspmumlade till svar vad stackarn än sa för intressant. men nu. nu jäklar är alla klappar inhandlade. nu ska jag bara vila och långsamt återuppbygga mitt sparkonto.

fick även förklara för det trevliga fyllot på spåvangen hem  att nej det är inte jag som är göteborgs lucia, och tack tack, jo min mössa sitter lite för långt ner så han inte ser mina ögon ordentligt, men det finns en mening med det. det sista den trevliga mannen gjorde var, i citat:

(jag och severina diskuterde hennes jobb eller dylikt , absolut inget barnförbjudet)

jag-  "jaha och hur ska du hantera den här heta potatisen?"

varpå fyllot känner sig absolut manad att högt och pedagogiskt luta sig långt fram och skrika ut -
"men glöm inte kondomerna!!"

göteborg på en spårvagn alltså..

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0