hemhemhemhemhemhem!



fy sjutton vad jennies julklapp i förskott är bra! hon hade skaffat en giiiiigantisk stickad tröja med luva till min och matilda att glida omkring i hemma, eftersom vi alltid snor pappas tröjor vilket i två av tre fall leder till nästan väpnad konflikt. dessvärre hade en liten mususling hittat tröjan där den var gömd fråga mig inte vart, och gnagt ett litet hål. varpå jennie gömde den ännu mer. men så en dag när matilda snubblade upp bakis och frusen grävde hon i nån låda nånstans och vips låg där världens bästa tröja. hittad i november alldeles för tidigt, så det blev julklapp i förskott! och det var historien om världens bästa tröja.

sitter och väntar på att syster yster ska pallra sig hit så vi kan ta och åka hem nångång! hem till julen! skolan är finito! besök på SR är finito! (gick för övrigt väldigt bra) vinterns första vurpa finito! hade sjukt bråttom och fick springa ner till stan eftersom all spårvagnstrafik var inställd, tydligen är det snö ute, who knew? självklart hamnde jag på trottarsidan med stora blinkande lampor och oranga skyltar där det stod:vägarbete, välj en annan gångväg. vilket jag absolut inte gjorde för jag hade bråttom och tänkte "vägarbete scvägarbete jag ska fram!" hann två meter innan jag mitt i springsteget for upp i luften och landande på en frusen snöhög. jag överdriver inte om jag jag säger att det var som ett litet isberg. mitt everest. blev idag besegrad. fick ett makalöst vackert blåmärke över hela benet.

städning av lägenhet ej finito. men det blir en annan dag.

ååh hem hem hem hem nu!

//A

avsaknad av självdistans och insikt, och brist på mat på två dygn, gjorde förresten att jag imorses inte var vid mina sinnes fulla bruk. trött som en gnu jag klev upp, satte på kaffet, gick till badrummet där jag såg mitt EXTREMT slitna hår. tappade sugen och livsgnistan varpå jag plockar upp saxjävlen och klipper av en halv decimeter! det tog typ fem sekunder. håret borta.  sen inser jag vad jag gör. inser också att det är tidigt på morgonen och en människa vid sinnes fulla bruk borde backa iväg från saxen nu. vilket jag gjorde. drack mitt kaffe och sprang.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0