nooooooo! jag vägrar!



jag vill verkligen verkligen inte åka tillbaka till stan imorgon. klockan halv sju på morgonen bara för att göra saker värre. det är kallt och blåsigt och det finns minsann inga varma kakelugnar i min lägenhet. jag vill INTE åka tillbaka bara för den enda anledningen att jag har en grammatikkurs kvar. som känns jättemotiverande nu när jag ändå inte ska avsluta programmet. och för att jag vet att jag inte tagit tag i det så jag kommer få hetsplugga veckan innan tentan. fy faaan vad tråkigt det är!!!!  helst av allt skulle jag vilja ligga hemma i soffan framför brasan och ligga i en hög med syster och hund och kolla på californication tills mina ögon blöder, i minst en vecka till.

men det finns ju några fördelar med stan ändå. men bara några. jag tror jag måste göra en motivationslista till mig själv så morgondagen inte slutar med att jag hoppar ut från humaistens vrålbranta backe.

VARFÖR STAN ÄR BRA-LISTA:  (total förnekelse)

  • världens bästa sushi på gångavstånd. och dit ska jag så fort jag kan. minst 12 bitar.
  • alla mina audrey hepburnfilmer lämnade jag kvar i stan. inklusive mina franska. och var varit på vansinnigt franskt humör det senaste så måste få mina begär stillade
  • det återigen franska fiket vid domkyrkan där jag tänker sitta hela nästa vecka, plugga adverb tills hjärnan gör självmord, och sippa lite nonchigt på en espresso. eller tre.


VARFÖR STAN SUGER ( now we talking)
  • det är kallt som as! är det kallt i övriga landet kan man räkna med att det blåser istappar som snabbt som attans skjuter sig in i din själ och vägrar lämna dig innan april nångång
  • fuckinjävlabajsgrammatiken
  • det är ensamt!! sitta där och ruttna för sig själv- inte kul
  • wille är hemma och är butter för sig själv och jag kan inte ens skratta åt honom
  • jag lär bli fattig igen eftersom jag nu måste betala mat, räkningar, och eftersom vi alla vid det här laget vet att jag inte kan gå förbi en skoaffär utan att göra vansinniga impulsköp,  skor. och kanske lite nya kuddar från indiska. summan av kardemumman, jag kommer få leva på nudlar och fiskbullar igen. helst inte i den kombinationen.
  • nu måste man gå upp tidigt. igen. precis när jag ställt om mig på lagom dygnsrytm och gå och lägga mig vid två och sova till tio.

happ. vi ser ju vilken lista som blev längst. fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0