nöjd vs. onöjd.

NOTE TO SELF: att inte skriva trötta/bittra/suicidala blogginlägg på mornarna. särskilt inte jobbmornar. heter det mornar? jaja. livet är INTE riktigt så dött som jag upplever det under dygnets most evil hours. det finns ju faktiskt mycket att vara lalalaglad över. eller som dom säger i amerikanska tvsändningar 24-7- i'm soooo blessed. nä det är jag inte, men ändå.



till exempel är jag extremt happy happy över pappas antagligen stundande impulsköp. en bil så stor att den kräver lastbrygga för att komma upp i. känner mig som queen over all of tranemo. typ. för det är då ingen jävel som vågar köra ut framför en nu minsann, nähärå. nu stannar både fotgängare, mopeder och ilskna tanter på cykel och väntar snällt tills man har kört förbi. alternativt tagit en kvart på sig för att försöka backa ut fanskapet ur den pyttelilla parkeringsluckan vid ica.



även mkt tillfredsställd över dagens lyxfrukost. parmaskinka och melon framför how i met your mother.



OCH även mkt nöjd med mig själv då jag redan införskaffat kvällens öl. i tid. behöver inte dricka skabbigt rosevin eller matildas fulöl från förra året för att jag aldrig kommer ihåg att gå till systemet.



fortsätter med lyckopillrerna ett efter ett; jag ser inte längre ut som trejde gradens brännskada alternativt valfri statist ur greys anatomy, har nu fått en fin fin solbränd nyans, ser nu mer california ut än tysk. yeah.

en mycket onöjd syster. hon hamnar på den andra listan; onöjdlistan. där hittar vi även KAOSET över att det är två veckor tills vi åker och läget är inte under kontroll. på något plan. no sir, no sir. inga resväskor, fotriktiga skor, pengar, eller vinnande attityd. endast en förtröstansvärd det-löser-sig-säkert-anda, skyhöga omöjliga klackar och plastglas till rödvinet finns än så länge. vidare på onöjdlistan finns även det faktum att spotify inte kommer finnas i paris, och att vi kommer ha en timma, om vi har tur, att göra i ordning oss inför kvällen. finaste evelinan tar examen och ska givetvis firas. och sedan firar vi lite mer genom att åka till borås ikväll. The Wombats – Let's Dance To Joy Division


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0