eskapader





hade nästan glöm lördagsnattens hjärtstopp. kl 03.15 sitter jag i godan ro på bussen hem från sticky fingers. får samtal av matilda:

" AAAAAH!! JAG ÄR VILSE! JAG VET INTE VART JAG ÄÄÄÄÄR!"

gud i himlen. förra gången hon kom bort hamnade hon på en pir i frihamnen. då var det ändå dagsljus. paniken. hon var ju på sankt fris torg för faaaan, skriker hon i telefonen. det finns inget st fris torg i göteborg...kom sen på att hon menade dr friers torg som ligger vid guldheden, ungefär tretton mil bort från vart hon bor i härlanda, åt exakt motsatt håll faktiskt.. vet fortfarande inte hur hon lyckades med spårvagn där..mötte henne stapplandes ner för chalmersbacken eftersom hon inte hittade trottoaren blev hon ideligen stoppad av en miljard svarttaxis medan jag såg på och försökte skrika att hon inte skulle hoppa in. hujedanemej. söndagen spenderades sedan med SATC och pannkakor.. välbehövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0