tidiga tisdag



tänker att det är ganska vackert i tranemo ändå när man är på supertidig willepromenad och allt är frostigt och kallt, och solen precis håller på att gå upp.



sen filosoferade jag vidare på perrongen i limmared att det inte var lika mysigt med kylan när tåget var 52 minuter försenat. blev bitter och arg på sj. för ovanlighetens skull. hade det inte vart att jag hade suttit där i min supervarma pälsjacka och egentligen inte frös ett dugg, utan bara tittade på alla andra stackars satar som fick göra hurtiga gymnastiska skutt och övningar för att hålla värmen på stationen, hade jag antagligen försmäktat och i kris och ringt tillbaka pappa och aldrig mer återvänt till göteborg. men. nu hade jag både spotify i fånen och pälsjacka.  tur för mig.



efter en lååååhång föreläsning om radion som medie sedan spenderades eftermiddagen med att sova i soffan och ta mig i genom mitt mycket efterlängtade tidningsberg. älskar att prenumrera!



vilket osökt härleder till en annan sak. JAG VILL INTE INTE INTE LÄSA OM ZLATAN-JÄVEL I MIN ELLE! elle är min fristad, mitt allra tyngsta magasin i högen där jag får gotta ner mig i alla värdsliga småsaker och absolut inte tänka på att det finns tidningar med sportinnehåll, eller överhuvudtaget världsproblem. elle var innan ren, oskuldsfull och fin. fylld av löjliga modehus och provdofter och bilder på rosa franska bakverk och fantastiska skor. nu är elle inte ren längre. smutsig och depraverad. av zlatan. besviken på världen.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0