HUNGER.









avslutar hektiska skoldagar med att svimma på köksgolvet i ren förtvivlan över att det inte finns någon mat hemma. särskilt matilda får gärna psykbryt när hon är hungrig och hon muttrar gärna över de få gånger jag inte har fyllt skafferiet för trerättersmiddagar kompletta med efterrätt, när det enda hon har på sin hylla i köket är en halv keldasoppa och för gammal yogurth. bestämmer  snabbt för att beställa thaimat. och kolla på sista avsnittet av true blood. matilda är en duktig student, hon pluggar i alla fall samtidigt. jag ägnar mig bara åt koma. tänker minsann aldrig i hela mitt liv bli redigerare! efter den här dagen, aldrig någonsin! allt som kan gå fel, går med säkerhet fel. är sjukt mycket bättre på att vara framför kameran av någon oförklarlig anledning trots att jag mest vimsar och har alldels för konstig kameraröst.

men det blev ändå en okej dag idag. efter intervjuen med chefen för bokmässan gav hon mig en gratisbiljett. 200 spänn insparade eftersom jag ändå tänkte gå, kaching! fint att vara journalist ibland. fast jag i teknisk mening begick någon slags tjänstefel. muta tror jag det kallas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0