lördag.





severina berättar med andan i halsen om hur hon blev inlåst i tvättstugan och hur hon tyckte att hon tvungen att ninjasparka in dörren för att komma ut. självklart fungerade det inte och hon fastnade halvvägs ut ur fönstret i ren desperation för att ta sig ut. ibland blir jag så trött när jag tänker på severina och hennes situationer. mest trött blir jag när jag tänker på att det antagligen hade kunnat vara jag som antagligen hade betett mig exakt likadant. helt panikartat och irrationellt. då blir jag trött. för nästa gång är det antagligen jag.

på lördagsmorgonen stapplar jag upp alldeles för tidigt klockan nio, snubblar vidare till köket, tittar på alla människor som ligger i olika små högar överallt i lägenheten och inte kommer vakna än på en evighet och kan sova av sig sin bakfylla. vad skönt för dom då. blir sur och gniden eftersom jag ska tvätta. i fyra timmar. med smutstvätt från JUNI. behöver inte ens förklara mängden tvätt. håller på att svimma under sorteringen av hundratals strumpor som inte är likadana alls. ville bara lägga mig ner i smutstvätten och dö lite.

måste bara göra en paus i oerhört intressanta dokumenteringen av smutstvätten för att uppmärksamma att nu går takidas låt som de gjorde till göran perssonbiografin på p3. JAG HATAR TAKIDA. förutom att vara lama, skittöntiga och tro att de faktiskt har något att komma med, inser de inte att en låt om göran persson inte direkt höjer deras musikstatus?  snälla söta rara p3, sluta spela den här ohyggliga låtsasmusiken!! jag blir så hatisk när jag hör dem och får ryckningar i ögat.

smutstvätt ja. ungefär så pågick min dag. sedan städade jag. ännu roligare. svimmade i soffan nångång på eftermiddagen under ett the officemaraton och vaknade efter fyra timmar och då var det kväll.  var väldigt väldigt länge sedan jag var ledig en lördag och spenderade den till tvätt. kom på varför det var så länge sen. det är ju aptråkigt. lär inte göra om det än på länge. lördagar är till för annat. blä.

har förresten reclaimat min pingvintröja! kusin evelina snodde den för ett halvår sedan och har vägrat lämna tillbaka den. hon gjorde en kupp när jag inte var hemma och gick in i garderoben, tog den finaste jag hade och lämnade en sunkig skjorta från cheap monday som saknar fyra knappar på min säng som utbytespresent. jag var inte glad. men nu är den tillbaka och jag tänker ha den jämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0