5 myter om träning. helt egenupplevda och fritt tolkade

jag är en relativt ny träningsperson. det vill säga att jag har lyckats undgå det i största delen i mitt liv. inklusive två timmar i veckan under idrottslektionerna i skolan. eller ja. min lärare, helt klart desillusionerad, mumlade nån gång under ett utvecklingssamtal att det är synd och skam att jag inte visar mer motivation för då, då amanda, då hade det kunnat bli ett mvg. trodde han. men till saken; hela mitt liv har man hört diverse träningsklyschor flyga över huvudet, under tiden jag var upptagen med att ducka för vollybollbollarna. så jag började träna. mest för att jag hade ett gymkort där det drogs 190 kr varje månad, och det är ju på göteborgsvis räknat 6 öl. inte för att jag inte hade druckit dom 6 ölen ändå. men i alla fall började jag träna. har stått ut i hela tre sammanhängande veckor än så länge och  kommit fram till att träningslivet är en LÖGN. och här är de fem värsta;

1. att man mår bra efteråt.
LÖGN. man har ont efteråt. jävligt ont. och det släpper inte på tre fyra dagar, dessutom är man nästintill direkt handikappad under de dagarna. hade velat ha en sån där greppgaffel som alla tanter har så man slipper sträcka sig efter grejer.

2. nya träningskläder gör det roligare att träna.
LÖGN. det enda nya träningskläder gav mig var en elak stenhård bh som gjorde den lilla detaljen att andas, väldigt väldigt mycket svårare. nya träningsbyxor vilka påminner ruskigt mycket om de jazzbyxor man hade och bar med stolthet i femman. inte snyggt då, inte snyggt nu. dessutom får jag svår identitetskris varje gång jag ser mina träningskläder. försöker ibland halvhjärtat att pigga upp det med en bandtröja eller ett weekdaylinne men det är lönlöst.

3. man blir starkare av att gymma

LÖGN. än så länge i alla fall. jag är nämnvärt konstant svagare, och nu dessutom mycket darrigare. som en skakig gammal farbror som spiller ut kaffet på tefatet och allt bara skakar och faten skallrar.

4. yoga har en lugnande effekt
LÖGN. när jag igår spenderade en timma med att stå på ett ben med andra foten högt upp på låret, medan armarna är högt över huvudet med knäppta händer, och instruktören säger " ooh vilka fina träd ni är allihopa!", ja då går det inte längre. jag blir fnissigare än någonsin innan.  samma effekt under fiskens position. då låg jag på rygg böjd uppåt och såg alla i spegeln, onekligen var det likt en armé döda fiskar utfläkta på yogamattor. bröt ihop igen.

5. man ser bättre ut av att träna.
LÖÖÖÖÖÖÖÖGN. jag har aldrig varit så ful som jag är på gymmet. oh lord. det är tur att man inte känner nån där jag tränar. jag hade inte kunnat stå för den människoliknande sorgliga illröda varelsen i hästsvans och mysbyxor faktiskt var jag.


men eftersom jag har vissa destruktiva drag fortsätter jag träna. så får vi se hur det går.  idag var det en man på gymmet som tränade i bara kalsonger. eller ja. om inte knästrumpor upp till låren och ett minilinne räknas. men bara i tighy-whitys. VAD HÄNDE MED BYXORNA HERRN???? jag och matilda dog lite och undvek noga maskinerna han hade besudlat med sin byxvägran.

//A

Kommentarer
Postat av: Mr. Guetta

FEL FEL FEL!



1. Man mår bättre av att träna! Träningsvärk är härlig verk. Det känns att man har gjor det man ska.



2. Du behöver inte träna i nya kläder. Ta sådana som är bekväma ist, gör saken mkt bättre ;)



3. Engentligen inga kommentarer, klart du blir starkare!!



4. Det är yoga du går på, vad förväntar du dig?



5. Hur snygg behöver man va när man tränar? Inte nämnvärt va? Det är ju beachen 11 som räknas ;)

2011-01-20 @ 21:12:47
Postat av: Emelie

Obestridlig fördel med att träna:



1. Genom att gå på rullbandet och läsa kurslitteraturen samtidigt somnar man inte - hur tråkig boken än är :P Dessutom märker man ju knappt att man tränar ;)

2011-01-20 @ 21:27:47
Postat av: amanda

mr guetta är helt klart en sån där hulk som gillar att träna, och har blivit helt förblindad i gymdimmorna. jag tror fortfarande att jag har rätt.och dessutom, beach 2011; LÖGN. snarare beach 2015. i min takt.

2011-01-20 @ 21:36:19
Postat av: Danielle

Kalsongmannen slår lätt tjejen som tränade i minikjol på mitt gym. Äckligt.

2011-01-20 @ 22:35:22
URL: http://danielleschill.wordpress.com
Postat av: maddis

tack amanda, TACK! jag är inte ensam.

2011-01-20 @ 23:05:50
URL: http://ihuvudetpamaddis.blogspot.com
Postat av: marie

jag har också sett honom!! han är där ofta. lr iaf när jag är där och då tänker jag att om han då är random där när jag är där så tänker jag att han säkert är där jämt. kanske att vi skulle börja ta med oss handsprit och tvätta maskinerna innan använding??

2011-01-21 @ 07:40:26
Postat av: manda

alltså fy faaaan! men det är ju helt klart uttänkt, det är ju inte som att han har glömt byxorna. det är ju en matchad outfit! lugnt att vi åtmindstone tar med oss egen handuk och ligger/sitter på. fy bubblan.

2011-01-21 @ 08:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0