jobbjobbjobbelijobb

idag har vi suttit vid köksbordet och skrivit cv:n. en extremt frustrerande sysselsättning. det borde vara lätt att marknadsföra sig själv. but it ain't. det oroliga/roliga i situationen är att både jag och matilda kommer söka ungefär samma jobb och vår meritlista är nästan identisk. några små särdrag. men på det hela taget. jobbat på samma café. jobbat på samma korttidsboende och var båda två ordförande för festkommittéen i skolan. tur att vi har olika förnamn. hur annars ska alla blivande arbetsgivare veta?

jag har aldrig sökt jobb innan och jag gissar att det inte är så trevligt. jag gillar inte att få nej, tycker i smyg att jag är bättre än alla andra och har inte tillgång till en kopiator för att trycka upp skrytcv:n. fan. kan inte nån från SR eller valfri tidning kasta hit ett extrajobb? eller ett trevligt café eller skivbolag eller what ev.  jag lovar att chefen i fråga inte kommer ångra sig. jag är faktiskt bra på att jobba och är sjukt envis. dessutom bakar jag bra till frukostfikat.

//A




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0