sånt som sig bör på söndagar

herreminje vilken vägg av vitt ljus när man vaknade imorses. som att bli attackerad av femhundra strålkastare som never ever stängs av. jag slängde snabbt ihop mina fönsterluckor igen. fast nu är frågan om man ska fortsätta göra vad man gör bäst; titta på entourage i sängen ELLER samla ihop alla dammiga delar av sig själv och ta sig ut med willehunden på promenad.

alltid uppfriskande att se tranemobornas förfärade uppsyn när de på sin hurtiga söndagspromenad istället för att mötas av likasinnade motionärer i matchande träningsoveraller och studsande hästsvansar och glada "hejsan hoppsan" istället möts av min inte alls så trevliga och lite lätt bakfulla uppenbarelse i kombinationen mjukisbyxor+päls+klackar - detta eftersom jag har extremt begränsad garderob i tranemo samt inget smaksinne på söndagar,  en stretande hund i kopplet femton meter bort,  och med en uppsyn som närmast kan liknas med en mullvad som precis grävt sig upp ur jorden och är bländad av solljuset. jag brukar inte hälsa. inte tranemoborna heller.


MEN är det mitt fel att tranemo kommun planerade och lade "runt sjön rundan" PRECIIIIIS utanför vårat hus för fyra år sen? nä. just det. jag var lika dammig och sur innan. men då fick man i alla fall gå på promenad dammig och sur i fred.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0