så kan det gå

idag har det varit monki-jobb hela långa dan. jobbade sist och skulle stänga, vilket jag var lite smått nervös för. helt befogat dessutom, eftersom det inte går en helg utan att någon blir rånad på frölunda torg. förra helgen stod det det så här i GP: "En beväpnad man i en djurliknande maskeraddräkt rånade Swedbank på Frölunda torg vid 18-tiden på fredagskvällen"

helgen före det; "Butiken Guldgruvan på Frölunda torg har blivit rånad. Fyra gärningsmän har hotat personalen med pistolliknande föremål"

OCH månaden innan dess ; "Tre gärningsmän efterspanas efter ännu ett rån mot juvelerarbutiken Hallbergs Guld på Frölunda Torg. Enligt vittnen kan det ha varit samma förövare som förra veckan"

ja. men det var inte det jag var jättenervös för. var av någon anledning mer spänd på att hantera diverse kassor, feldifferenser och datorer. måste få ordning på mina prioriteringar. en dator är INTE farligare än en beväpnad man i djurliknande maskeraddräkt. nej nej nej.

gick bra ända till chefen ringde när jag var på väg hem och frågade om vi hade haft inbrott. jag hade tydligen råkat få igång hela larmet under min odiskreta och fumliga låsning. så securitas ringde för att kolla läget med potentiella inbrottstjuvar. så klart.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0