yey!



åh bra dag! har fått mina jobbtider på p4, och hallå eller, bästa jobbet någonsin! ska jobba sju till halv fyra, bara veckodagarna. det här kommer bli första gången NÅGONSIN jag har ett jobb där jag varken jobbar kvällar eller helger. vad är detta? FINNS det ens såna jobb? och fick mer veckor så nu jobbar jag från och med 20 juni till 12 augusti. och har även fått specifika uppgifter så jag vet vad jag ska göra. HF-reporter till sommarprogrammet, vilket innebär att man sänder live direkt på plats.  och det involverar en gigantisk skåpbil med antenn på, samt en väldigt peppad och oblyg amanda. herregud. se upp borås... men i alla fall, LEDIG KVÄLLAR OCH HELGER! lyx lyx lyx lyx. himlans bra, för då kan man gå på way out west! och ägna kvällarna åt grill och häng i solen.

men än är det inte sommar, ska ägna hela måndagkvällen åt tvätt. vilket inte hunnits med på fyra veckor. vilket har lett till en hel del tvivelaktiga underkläder. VARFÖR slänger jag inte bara dom med pingviner på, som jag har haft sen sjuan ungefär, kan man ibland fråga sig.  jo, för att de är så oerhört tacksamt att ha fula gamla kvar längst ner i garderoben, liksom ett reservlager, när alla snygga slinkiga saker i svart spets tagit slut. sorgligt nog upptäckte jag att det finns fler pingvinrelaterat än slinkigt spets...

och nu är det två minuter till tvätttiden börjar! tjingeling!

//A

Kommentarer
Postat av: Danielle

Åh ja! Massa grillning i skönt sommarväder!

2011-05-09 @ 18:23:02
URL: http://danielleschill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0