det här med borås och mode

har insett att jag faktiskt tycker om borås efter att ha flyttat hit. radion, spice&rice, viskan, mysiga stadskärnan, friskis, alla fina vänner, bästisen som granne, billig hyra, världens bästa andreas som finns här, ja. listan kan göras längre.

men har också allvarliga identitetsproblem med borås ibland. som nu;

jag letar efter en jacka. och tänkte naivt att när jag nu bor i sveriges textilmecka, kan det inte vara så svårt att hitta något acceptablet att ha på sig från boråsaffärerna. fel fel FEL. tog bussen från göteborg idag efter att ha valt bort en sväng på stan (fortfarande i naiv tanke att borås nog funkar) och gick istället och kikade i borås. modefabriken, face, jolina, var typ överallt på mitt jackuppdrag, men det enda som finns är ju pälskragade puffjackor! ÖVERALLT! jag vill inte se ut som en fjortonåring vars enda klädreferenser kommer från grupptrycket i skolan . varför är borås så boråsigt? ska man inte kunna få köpa en jacka utan att behöva känna att den hade funkat alldeles utmärkt som outfit tillsammans med ett par primeboots och den där dumma pälsbollsmössan som ALLA har på huvudet -ser dom inte hur det ser ut? seriöst? JAG VILL JU BARA HA EN JACKA SOM INTE FÅR MIG ATT SE UT SOM EN BORÅSBRUD DAAAAAAMN IT! är det för mycket begärt?

och okej. jag gillar ju primebootsen. antingen dom eller ett par hilfingerskor jag kikat på blir det när första lönen kommer. men ändå. primebootsen ihop med en fladdrigt vitt linne, jeansshorts och pilotglasögon. mer sommarborås blir det inte. vinterborås är istället pufffig jacka med päls och bollmössan.

och nu gick mina svarta byxor sönder också. klädkharmat blev förbannat på mig antagligen. jag blev för hatisk.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0