Sånt jag gör halv sju en lördagsmorgon

jaha. Det var ju en fin ide att dricka ett glas rödvin fram mot tiotiden igår på kvällen. Sätta igång kreativiteten, dricka vin och skriva. Det har ju fungerat för varenda fransk skribent i urminnes tider, så varför skulle det inte funka för mig? Tänkte jag. Drack tre klunkar och somnade sen på tangentbordet. Med ungefär tre ord skrivna. Och inte var det bra ord heller såg jag imorses när jag vaknade. Därför gör man det på det själv gnälliga självplågande, URSVENSKA sättet. Man går upp halv sju, halvt förvirrad och sömnig, förbannar att det fortfarande är mörkt ute, dricker tre koppar kaffe och sätter sig och skriver. Och nu är klockan halv nio och jag är klar med första utkastet. Nu är det bara att fortsätta med arbetsrapporten som ska vara på ett ungefär lika lång. Mer kaffe och mysfrukost.

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0