det här med att vara en snäll storasyster



väcktes ur min underbara powernap på soffan i eftermiddags av att casper kom hem, drösade upp för trappan och dramatiskt annonserade att han minsann måste ha bakat minst en sats kakor tills imorgon bitti. de ska samla in pengar till sin skolresa och sälja på markand imorgon, och caspers tre fat med egengjorda chokladbollar var tydligen inte nog. och nyvaken och fortfarande inte riktigt medveten lovade jag att hjälpa. så nu har jag spenderat hela min fredagkväll med att baka. värsta soccer mom-style.



men han fick diska. samt massera mina onda axlar medans jag gjorde trudeluttsnören på påsarna. vilket han orkade med i en halv minut innan la av med orden "alltså mina tummar orkar inte mer, jag har faktiskt spelat badminton idag". jaha. ska minsann inspektera deras försäljningsmetoder imorgon på markanden. måste köpa kokkosbollar. mitt enda mission imorgon.

//A

Kommentarer
Postat av: Danielle

Tänk vad man lär sig! Jag visste inte att man använde tummarna så mycket i badminton?! :P

2011-09-17 @ 10:45:48
URL: http://danielleschill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0