ångrar att jag valde höga klackar idag till jobbet...

för idag har jag fått springa! har verkligen varit en bråttom bråttom bråttomdag. först morgonreporter och fixa telefonare, sedan in i studion vid åtta och intervjuas för alltid nyheter. RIKS OCH LIVE. var lite nervig. det sändes tydligen senare i P3 nyheter. tur att jag inte visste det. dom presenterade mig som "amanda petersson reporter sveriges radio i borås, som har bevakat rättegången" höll på att börja fnissa för det lät så himla viktigt och det var inte direkt sån jag kände mig. hursomhelst, det gick väl bra. hann inte tänka så mycket för hade bråttom iväg till rättegången i fråga.

 sedan satt jag där i tre timmar och lyssnade. det handlade om en kvinna som var åtalad för ofredande mot små barn på ett dagis där hon jobbade. hon var åtalad för att ha stängt in småbarn i både torkskåp och värdeskåp när de inte lydde. inte så trevlig rättegång, men tydligen ett ganska unikt fall. intervjuade åklagare och sedan snabbt till redaktionen igen. tio minuter lunch, har aldrig ätit så snabbt - och sedan klippa ihop det innan ytterligare intervju med alltid nyheter. skulle varit i p4 extra, men det kom en tsunami i vägen för sändningen. vilket jag blev lite tacksam för.

och mitt i allt ihop kom det alltså en tsunami i västindien, samtidigt som jag hade min 1 -minuters rast vilken jag spenderade på facebook - då hittade jag en kompis som faktiskt är i indien och blivit evakuerad. så snabbt snabbt snabbt försöka komma i kontakt med henne så vi kunde intervjua henne på plats där hon satt långt upp på ett tak. duktiga agnes som var snabb på att svara, och dessutom välinformerad och hade bra radioröst!

men oh. lord. nu är jag trött. busy nyhetsdag. känns inte helt klockrent att jag bokade in ett bräda-pass på friskis med bella ikväll. men det får gå! ska bli fint att träffa bella iallafall. även om jag dör på den där brädan.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0