Silent My song

Har en Lykke Li-dag utan dess like idag. Så där grått och lite svävande. Lyssnar på youth knows no pain på repeat på jobbet samtidigt som jag researchar inför en rättegång jag ska gå på imorgon bitti. Lite deppigt. Men inte lika deppigt som det faktum att mina brämhultsjuicedagar är förbi. Var på tandläkarbesök och blev förmanad av tandläkaren som hittade massa småhål i mina stackars tänder. Hon tittade strängt på mig och frågade om jag lagt till med några nya ovanor. Efter en stunds självrannsakande kom jag på två orsaker till jag varför jag inte längre får vara i klass ett i försäkringsgruppen- SKAM! - orsak 1: brämhultsjuice. Orsak 2: cappuchinos från kaffemaskinen på jobbet. Och båda har jag jobbet att skylla på! Jag har ALDRIG haft råd att tillgodose brämhultsbehovet innan jag började jobba heltid och därmed ekonomi nog att lägga över tvåhundra spänn i månaden på juice. Och heltidsjobb kräver koffein så har typ alltid en cappuchino med superonyttig mjölkersättning i på skrivbordet som jag sippar på. Frågade tandläkaren hur i allsin dar hon tror att jag ska få nåt jobb gjort utan kaffe, hon svarade svart kaffe. Eller vatten. det är "nyttigare"

Ingen juice- ingen cappuchino. Deppigt.

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0