jag gömde mina drömmar precis där din axel blir till hals






- utan att blinka eller ens ta på sig skyddsutrustning slänger han snabbt som attans allt som blivit grönt och fått nytt liv i min kyl. cirka en gång i veckan gör han det här. själv brukar jag vara sjukt dålig på det och vänta tills det är anticimexläge.

- han är den enda som på fullaste allvar orkar bråka med mig huruvida man ska hyvla osten åt sidan eller framifrån.

- han skrattar inte när jag gråter till sorgliga scener när vi kollar på naturdokumentärer. eller jo, det gör han visst men inte på ett elakt sätt. sedan lägger han på sin pedagogiska lärarröst och förklarar att lejon också måste äta.

- han köper ostbågar till mig när jag är sjuk. OCH choklad.

- han är äckligt bra i afapet och wordfeud. något som jag oftast svär högt över när jag aldrig får vinna, men är totalt imponerad över i smyg.

- han hävdar bestämt att jag är som sötast precis när jag vaknat. och eftersom jag VET hur jag ser ut när jag vaknat, and oh lord - it aint pretty, vet jag också att han är sådär härligt desillusionerad som man är när man älskar någon.

- han lagar världens godaste räkor i chilisås.

- dessutom är han stiligare än james bond i kavaj. bara en sån sak kan ju ge en flicka fjärilar i magen.


behöver inte alla hjärtans dag så länge jag har det enda hjärta som betyder något.


Albin Gromer – Tillsammans

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0