15. happiness



way out west, en av alla otaliga festivaler och konserter. känns som att mitt liv bestod av flygande konfetti och nedtrampade konsertgolv mellan 16-22 års åldern. slutade räkna koserter när jag blev 18. kunde liksom inte längre hålla koll på hur många det var. nuförtiden blir det inte lika många. vet inte riktigt om det beror på mig eller att det faktiskt är färre nuförtiden. men när jag tänker på alla de där kvällarna skrynklar hela mitt hjärta ihop sig och jag minns hur det var att vara 17. fjärilar i magen och musik i huvudet.



dagen då vi fick hem zack. lilla skrutten, att han har varit så här liten är svårt att förstå nu. kommer ihåg att jag tyckte att han var det vackraste jag hade sett i hela mitt liv. som en vacker, skrumpet litet bäbistroll med världens största blåa ögon. bara tanken på att zack och hans underbara mamma jennie finns i mitt liv gör att jag blir så glad att jag börjar grina.




matilda, severina och olivia. antagligen de bästa brudarna som finns i hela världen. det här var en fika på viskan innan jag och matilda åkte till paris. älskar viskan, älskar fika, älskar alla på bilden. bättre än så här blir det inte.



matilda under en av våra totalt dekadenta vimsiga parisnätter på någon bar. bästa sommaren. känner att jag kan dö lite lyckligare med vetskapen av att jag och syster spenderade en hel sommar på varma parisgator med franska människor och franska drinkar i handen. nu är hon och vimsar i usa och jag saknar henne varje dag.



wille. blir alltid glad av honom. fånhunden.




någon annan jag också alltid blir glad av. finaste andreas. känns som att han har funnits för alltid i mitt liv, men faktiskt har jag ju bara känt männskan i två och ett halvt år. underligt sånt där. hursomhelt blir det åtta månader på fredag ♥ kommer alltid komma ihåg den där trägårnkvällen vi träffades. känns som en evighet sen. hursomhelst är han bäst. lång som en stör, envis till den grad att jag oftast vill slå honom, och helt fantastik.



och tillslut, vem blir inte glad av en sån här kaxig kille på sin trehjuling? zack; anledningen till varför jag aldrig kommer sluta tro att ur varje hemsk händelse i livet kommer något helt fantastiskt underbart.

//A


Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2012-03-21 @ 22:01:31
Postat av: Marie

Finaste inlägget Amanda!! Saknar dig!

2012-03-21 @ 22:25:18
Postat av: Erika

Åå va fint! <3

Zack är såå sööt!!

2012-03-23 @ 18:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0