9. daily routine

två saker gör jag alltid på morgonen. därför blir det två bilder idag.



första jag gör på morgonen innan jag ens gått upp är att sätta på radion och lyssna på p3. radion är viktigt morgonmoment. den tar jag med mig överallt i lägenheten när jag fixar med morgongrejerna. först ligga och lyssna en stund i sängen, sedan får den följa med in i badrummet för att jag ska bli pepp när jag kletar på diverse smink som får mig att inte se ut som den morgontrötta mullvad jag egentligen är klockan sju på morgonen. sedan en sväng in i köket- med radion såklart- där blir det frukost, morgontidningsläsning, radio och allmän uppdatering om omvärlden.




andra morgonrutinen jag alltid gör innan jag går hemifrån; välja ringar. vilket oftast blir hejsan hoppsan ändå eftersom jag fortfarande är lite morgonsömnig i hjärnan och fastnar i min velighet och egentligen är sjukt sen och inte alls kan stå där och hålla på med nåt så onödigt som att välja ringar när det är superbrådis på morgonen. men så är det.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0