vive la france


idag tittar vi på franskakurser under sommaren. en månad sisådär är nog lagom att vara borta. och bo på ett skabbigt hostel, där man får vara tacksam om man inte blir rånad på alla sina vackra klänningar, pass och pengar. eller värre, sina skor. och sitta på caféer dagarna i ända och smutta på espresso och iaktta alla fransmän som struttar förbi. très sympa, non? om man nu lyckas skrapa ihop lite cash. vilket min kapitalistsyster antaligen inte har några som helst problem med, men är aningens svårare för mig. men nu jävlar, här ska det sparas. tror jag.

jag har för övrigt hamnat i den väldigt trevliga, men livsfarliga soffan framför sex and the city. igen. fast jag borde borde borde ta tag i mina helt hysteriskt upphetsande grammatikstudier. för det finns inget roligare än adverbial och satsbindningar. äh. skitsamma. jag ska till paris.







 

//a


Kommentarer
Postat av: Danielle

Haha, undrar om Robert ser lika positivt på ditt ev. sparande? Men vad fasen, gäller det en hel månad i Paris på ett skabbigt hostel så skulle väl vem som helst gå ner till ett par skor i månaden? Och vad är väl mat? I paris har man ändå bara råd att leva på kaffe, någon drink och en av Världens absolut godaste kebabrullar när magen kurrar lite extra?

2010-01-05 @ 18:56:18
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com
Postat av: Emelie

grammatik = djävulens påfund ;) varför måste man veta vad allt heter, räcker väl att d e begripligt va d står ;)

2010-01-06 @ 12:55:45
Postat av: Gardgunn

The information found by me on this site appeared very useful! Thanks to the owner!

2011-03-17 @ 10:01:53
URL: http://gardgunn.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0