liky liky



saker jag tycker om:

  • grapefrukt. sjukt underskattad liten citrus. jag kan äta hundra.
  • the big bang theory. ja, jag vet att den typ är hatad och häcklad av alla, men jag ÄLSKAR DEN!!
  • min i-phone. dagen den går sönder dör jag.
  • när den enda personen som vaknar tidigare än jag på helgerna, går ner och gör kaffe på lördagarna så man vaknar av kaffedoften och får vakna i sin egen takt i vetskapen av att man har en hel lördag som väntar på en. tack pappas jennie <3
  • smutsiga blodiga män i uniform.
  • spotify
  • när man somnar i nybäddade, prassliga lakan som tagit en freaking evighet att få ordning på. från längst ner i smutstvätten, in i tvättmaskin som man måste boka två veckor i förväg, för att sedan tumlas och torkas och sträckas och vikas. ett sånt jäkla jobb. och absolut värt det.
  • alla mina klänningar som hänger på prydliga rader i garderoben. det enda stället i mitt liv som är organiserat. jag brukar ligga och tänka på vad jag skulle göra ifall det börjar brinna i lägenheten ibland. kommer oftast fram till att jag hivar in alla i en ikeakasse, spurtar mig genom lägenheten, fortsätter slänga ner saker som betyder något, iphonen, min hårddisk och mina skor. sedan kastar jag mig vrålandes genom ett fönster och hoppas att kassen dämpar fallet. jag är faktiskt bra i krissituationer.
  • willehunden
  • när jag har råd med mat och springer fortast möjligt till ica maxi och fyller kylskåpet till max. som en liten ekorre inför vintern ungefär. och köper alltid fiskbullar och knäckebröd så jag vet att jag har mat veckan före csn och inte behöver gnaga på stolsben eller äta dun för att det påminner ju lite om kyckling i alla fall.



saker jag inte tycker om:
  • brad pitt. förutom i fightclub och snatch.
  • mammor som skjuter sin überhippa barnvagn fort som fan rakt ut i gatan och förväntar sig att trafiken ska stanna och ta hänsyn, för herregud det sitter ju en bäbis där! har du en unge ska du väl  vara rädd om dyrgripen och inte putta ut den mitt i gatan framför bilar som kör i 120 km/h. fick jag lära mig iaf.
  • när caféterian i skolan envisas med att baka bullar varje dag när jag ska köpa kaffe, och det doftar nybakt och jag är i en försöka-hålla-sig-lite-nyttigare-än-stora-sockerkoma-veckan-förra-veckan.
  • telia. varför envisas de jävlarna med att plocka mig på stora summor varje månad?
  • när jag slaktar alla mina favoritlåtar genom att lyssna på dem på repeat trehundrafjorton gånger om dagen. hej då crystalised, young folks och grounds for divorce.
  • att jag faktiskt ibland tycker att det luktar gott när någon går förbi mig på gatan och röker. är skadad och associerar det med lördagsnätter. shame on me!
  • radiohead. jag förväntar mig att bli strypt av matilda nu.
  • willehunden
  • när jag jobbat som en gris och ändå inte får lön. tror tranemo kommun att den här unga damen är billig i drift kanske? nähä det kan jag tala om att jag inte är. tror de att sushin betalar sig sjävt kanske? vavava?
känner att saker jag inte tycker om har en tendens att bli mycket längre än saker jag faktiskt tycker om, så jag tror jag slutar här. man vill ju inte bli cynisk och bitter i förtid. trots att jag nog sedan länge uppfyllt normalkvoten.
//a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0