cravings

sitter just nu och petar med en artikel som handlar om cravings. dvs diverse munsbitar gravida kvinnor helt enkelt MÅSTE ha annars kommer de gå bersärk. gjort tre intervjuer idag, vilka gick super. men när man gör research på egen hand hittar man ibland fakta som man inte var helt förberedd på. och ska också sägas att mitt ämne inte är särskilt brett så jag har researchat en HEL del, hursomhaver; igår hittade jag detta från en undersökning från BBC:

OVANLIGA CRAVINGS:

Is 22%

Kol 17%

Tandkräm 9%

(tvätt)Svamp 8%

Lera 7%

Krita 6%

Tvål 5%

Tändstickor 3%

Gummi 1%

 

herre min je säger jag bara. en tjej jag pratade med hade en kompis som hade smitit ut mitt i natten så att ingen skulle se henne för att äta jord. för hon var så sjukt sugen på jord. JORD! en annan hade varit sugen på betong. och någon hade klämt i sig en hel kalles kaviartub.

helt plötsligt känner jag att min egen konstanta craving efter brämhults jucice inte är så farligt. inte för att jag är preggo, men ibland blir jag orolig att jag kan överdosera på c-vitamin. MARIE?l läkaraspirant som du är,  kan man göra det? för nu snittar jag väl två brämhults i veckan tillsammans med typ tre clementiner/apelsiner om dagen.
jaja. det är ju i alla fall inte cement.

//A

Kommentarer
Postat av: maddis

Hahah! Detta var bland det galnaste jag läst. Hur kan man ens bli sugen på t.ex. kol? Man kan väl inte bli sugen på nåt man inte ätit?!



Förresten är jag ganska säker på att man inte kan överdosera c-vitamin. Får man i sig för mkt åker det överblivna bara ut den naturliga vägen utan att tas upp av kroppen. Och bättre för mkt än för lite? Skörbjugg verkar inte vara nån höjdare.

2011-12-08 @ 16:01:38
Postat av: amanda

nej visst är det sjukt?? läste om någon som blev fruktansvärt sugen på AJAX skurmedel! hej och hå så underligt det blir ibland. och bra! då fortsätter jag äta mina apelsiner ;)

2011-12-08 @ 17:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0