fredag! skjortor, blommor och muffins

 
detta är min nya skjorta. punkt. den är korall/hallonröd/NEON. den skrikiga neonen syntes först när jag stod på trappan i dagsljus på väg till jobbet. då hade jag ingen tid- fick helt enkelt bara acceptera att idag är jag klädd i en outfit som 16-åriga amanda hade svimmat av chock över. kavaj, rosa skjorta och inte ens converse på fötterna. hursomhaver. brukar ju mest ha svart på mig. svart, svart och lite mer svart. har dock ALDRIG fått så många komplimanger för ett klädesplagg innan. nu menar jag på jobbet. på mitt jobb jobbar mestadels lite äldre män. mycket älskvärda gubbar som jag faktiskt gillar väldigt mycket. ibland får man en fredagsbulle om man gjort ett bra jobb och ibland ett grymtande när man gjort ett halvhjärtat inslag. men de blev lite chockade denna morgon då jag anfådd stegade in på redaktionen. fast på ett positivt sätt. syntes som en trafikkon ungefär där jag satt vid min dator. nån ville veta vad det var för färg, en annan var jag hade köpt den och nån ville bara säga att det var en väldigt väldigt fin blus. ja halleda- det hade man inte förutsett.
 
 
 
 
är inte detta det mest husliga fönster ni nånsin sett va? pelargoner, gamla burkar, solnedgång och muffins. ska byta domännamn till underbaraclara 2.0 på stört.

hör ju inte till vanligheterna med muffinsbak en fredagkväll. men nu har jag passepådag! när min bättre hälft är upptagen med att krossa knäskålar i örby, läs-fotbollsmatch, passar jag på att göra såna där brudiga mysiga grejer. idag har jag pysslat om mina blommor, kollat på gilmore girls, bakat extra chokladiga muffins med glasyr och snickerstopping, samt lyssnat en hel del på beyonce. allt gjort i en rosa skjorta =brudkvoten är härmed fylld.
 
//A
 

Kommentarer
Postat av: Severina Svedberg

hallåååå, saknar mandabloggy! <3

2012-09-06 @ 14:15:05
URL: http://severina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0