military fitness- för jobbets skull. jag borde ha 100 % löneförhöjning



så kom dagen då jag iklär mig en fotbollströja. lär se en flygande gris över himeln när som helst nu. men har faktiskt goda skäl för att befläcka mig på detta sätt. idag behövde jag oömma kläder som tål att krälas på marken i. idag offrade jag mig för konsten. dvs, radion. idag påbörjade jag min reportageserie om utomhusträning till sommarprogrammet. så med bandare i hand tänker jag banne mig den här sommaren ta mig an och testa både det ena och det andra. allt från kajakpaddling till utomhusyoga i stadsparken. och sedan förhoppingsvis klippa ihop det till en godtagbar reportageserie på tio delar.

vilket jag inser nu blir ganska svårt. 90 % av matierialet jag fick med mig hem består av mitt desperata kippande efter andan. idag var första gången. idag var military fitness. hört talas om det och jag var tvungen att prova! tänkte att jag testar det för radion först och sen om det är kul går jag på riktigt nån gång.  det var precis som jag tänkt mig. en ex-militär med mohawk stod och skrek på oss vad vi skulle göra. jag höll på att kräkas lite. och jag har sprungit mer ikväll än vad jag gjort sammanlagt på ungefär fem år. jisses. så här i efterhand känner jag att jag borde mjukstartat och börjat med nåt annat.lite mjukare, lite mindre -vilja lägga sig i busken och självdö. men nu är det gjort! kommer antaligen inte kunna röra mig imorgon efter en och en halv timma med rusher, hopp över parkbänker, glidningar på mage i nedförsbacke, spring uppför skogsbackar bland brännässlor och armhävningar mot lite random stenar i annelundsparken. men lätt att jag rekommenderar det! för den som har aningens bättre kondis än vad jag har. det var mycket löpning. men man överlevde. thank godness.



efteråt var jag tvungen att pausa lite på ica city. inhandla förnödenheter till kvällen. mums. nu sitter jag i soffan och försöker läka mina sönderslagna muskler. hoppeligen är jag och kroppen bundis lagom tills onsdag. för då har jag bokat in nästa prova på. utomhus träning med friskis i stadsparken- medel styrka. får se om jag får med mig olivia, hon tränar ju ändå på onsdagar och då kan man lika gärna träna utomhus! om stackarns knä håller. hon är ju redan en idrottande människa olivia och då är det klart att hon redan har idrottsskador. jag känner att efter ikväll är jag på god väg att uveckla några egna. vojne.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0