helgpyssel

 
igår var det som sagt quality time med gamla frugan. så vi fräschade till oss, efter en lååååång powernap och lite städning och begav oss ner på stan. hade min nya svarta klänning som egentligen är som snyggast bakifrån när man ser ryggen men det blir inget med det när man lever i höstkalla sverige. på med kofta. supergoda tapas på la copita och nästan ännu smarrigare fördrink med basilika, jordgubb och rom. sedan blev det en liten sväng på wisers innan vi kände oss gamla och fredagströtta. som olivia sa " är det nu man börjar säga att man går ut och tar ett glaaaas vin med sin väninna? är du min väninna nu?" vem vet. trevligt hade vi i alla fall!
 
 
ännu trevligare är det ju att olivia jobbar med att sy upp kläder till diverse företag och ibland kommer hem med påsar fulla av bondelidtröjor. så efter omsorgsfullt bortplockade av de snyggaste till henne själv får jag resten. så igår blev det en liten trave, redan börjat slöanvända en som pyjamas. man blir ju bortskämd!
 
 
vaknade vid sju imorses av att regnet hamrade mot fönsterrutorna, men låg kvar en lång stund och läste. blev en lite sömnig morgon men sen tog vi oss upp ändå. åkte en sväng till viskafors och kollade in utförsäljningen av lampor på hallbergs. hittade två fina till sovrummet och köpte till ett extra par skärmar. blir nog fint. sedan en mysig fika hos andreas familj, och efter det körde vi hem mot stan för att gå på marknaden. hade bara två grejer som måste införskaffas på marknad. det ena är kokkosbollar. varje marknad när jag var liten brukade jag gå med min farfar och han köpte alltid en låda kokkosbollar, hjortronssylt och rökt ål. så det är tradition men jag fortsätter med endast kokkosbollar. det andra som man måste ha är yankee candles. de brukar vara extra billiga och det tar mig alltid år och dar att bestämma vilken doft. stackars andreas, han har ganska bra tålamod de första tjugo minutrarna men sedan höll han  på att krevera där i blomsteraffären och väste till slut att jag skulle bestämma mig annars skulle han välja. och han hade siktat in sig på nåt som luktade äppelpaj. så då valde jag till slut clean cotton. de där burkarna kan man gå och sniffa i tills alla luktceller dör där i näsan. gottigt.
 
//A
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0