birthday nr. 19

ja kära nån. igår var det lillasysterskanins födelsedag igen. vilket för mig innebär veckor av planerade inköp, kravlistor med speciella önskemål om födelsedagsmiddagsmat, tårtbakning, ballonguppblåsning och allmänt virrande.

och innan bildkavalkaden börjar måste jag göra en lista på vad vi åt. vi har en särskilt talang, särskilt matilda, att kunna äta lika mycket som en sumobrottare. jag tror att hennes tarmar liksom går några varv i kroppen, ut i benen förbi tårna och tillbaka till magen igen, för att få plats med allt hon äter. och vad vi då åt är således inte lika intressant som mängden och variationen. läs och häpna.

FRUKOST:
07.00 coca-cola och tårta.( chokladpudding, vaniljkräm och hallon i tre lager. specialbeställt av matilda tre veckor i förväg för att vara säker på att jag gjorde rätt)

LUNCH
11.00. sushibuffé på eest. all you can eat sushi+thaimat. det är här vi vinner igen våra pengar.
LUNCH NR.2
11.15 när sushimagen var mätt attackerade vi varmrättsbuffén bestående av thaimat.

FIKA
17.00 tårta igen

MIDDAG
19.00 ryggbiff, hasselbackspotatis, aioli och bearnaisesås med fetaostsallad. mums.

TÅRTA IGEN.

som sagt. vi har en talang.


well. här kommer bilder från galenskaperna.



pappa pimpar köket.


haha, ja vad händer här kan man undra? jag tror han snubblar på nåt på bordet.


min skapelse. ägnade hela kvällen åt egenbakade tårtbottnar from scratch, och upp igen klockan sex för att smeta på grädde och dekorera fanskapet. är det NÅN som ser att hallonen är ett hjärta?


o la la!


yrvaken tilda!


ja. det här kortet höll på att inte komma med och jag vet att matilda lär strypa mig när hon ser det. finns det någon  blekare och glåmigare ut än systrarna pettersson på mornarna vill jag gärna veta det. så slipper vi kämpa om att hålla kvar förstaplatsen i den tävlingen. pappa lekte med blixten. föga roande.


en i-phone att hämta i borås


hihi. superpepp alma på tårtkalas


anton & casper


stackars christoffer. han är inte van vid sånt här vilt födelsedagsfirande.




gud. tur att det är ett år kvar tills nästa gång. jag blev lite lätt utbränd. men det var det värt! söta lillasyster äntligen 19!

Kommentarer
Postat av: Alma

fin bild på mig. Ser ut som mitt bakhuvud har kapats. bläää. du och dina nötter! se nu vad ni gjort,nötterna och du, jag är halv! buhu

2009-12-18 @ 19:24:40
Postat av: manda

hahaha det var ju den bilden du hann fixa dig på. du ska va glad att jag inte tog med den första :)

NÖTTER!!! jag får skrattkramp i magen bara jag tänker på det. hihi

2009-12-18 @ 22:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0