...yalla yalla!!!!

varför det är en dålig dag idag:

1. först och främst, vaknar man klockan fem och är vaken som en jävla vampyr så blir man inte så himla munter under dagen. varför vaknar man klockan fem kan man ju undra. antar att jag hade en oerhört viktig tanke som mina hjärna kände sig tvungen att upplysa min alldeles för sömniga kropp om. synd för hjärnan att kroppen didn't gave arat's ass om det, vände sig om, försökte somna om, men gick bara in i nåt komaliknande vakentillstånd.

2. när jag väl vaknade i chock över att klockan var åtta och att tåget skulle gå nio, OCH det lilla faktum att jag hade en hemtenta att lämna in på universitetet före dess. självklart hade jag kommit på den helt strålande idén att ställa om klockan när den ringde vid sju, för att jag bara ville sova liiiite till. förrädiska dåtidsamanda..och varför ligger humanisten uppe på världens högsta berg? cyklade som en jävla dåre kvart över åtta. virrade runt i skolan på jakt efter morgonpigga expeditionsmänniskor som jag övertalade att ta min tenta och leta upp min lärare. jag tror killen bakom disken såg mitt svettiga osminkade stressansikte och tänkte att det var bäst så, innan han blir lynchad. hemma och hämta väskan, klockan nu kvart i nio, SPRINGA till diverse hållplatser och stationer. hann med tåget. 
och kaffe fick jag inte i mig förrän halv tolv. bitter ofta? nu vet ni varför.

3. wille är på cujohumör och skäller som en jävla monstervarg på alla stackars gubbar med taxar som vågar sig förbi, jag får migrän, skäller värre än wille och välter blomkrukor i jakten på att fånga in min älskvärda hund och tysta honom (just då ville jag tysta honom för alltid), välter hundra blomkrukor och halkar på det såphala golvet. som familjen tydligen skurat, juuust för det tillfället.

4. matilda ska jobba natt, och kan inte följa med ut ikväll. sadly. får ha badrumskuvös själv och sitta ensam på bussen som en annan mobbad idiot. 

5. pappa upplyste precis mig om att casper inte kommer hem, jag måste ut med min älskade hund, och eftersom han inte ska ta bilen till centrum så får jag promenera till stationen okväll. allt detta låter inte så farligt, men fuckar upp hela min tidsplanering. ångrar att jag tog en timmas powernap. nu får jag fixa i ordning mig på en kvart, vilket är extremt lite om man tänker på hur jag ser ut nu. så nu försvinner jag.

ps. varför det är en bra dag:

hoffmaestro ikväll med livan på xoy, vilket jag räknar med kommer  radera hela ovanstående listan, så en bra kväll uppväger en dålig dag. 
 YES

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0