yo schizzle!







magod. jag har aldrig varit tröttare i hela mitt liv. det är nästan en alldeles för stor anträngning att ens orka komponera fullständiga meningar i min hjärna, ännu värre att få ner dem genom tangentbordet.....lyssnar jag efter riktigt noga hör jag bara moppepojkarmeningar som öööööööööhhh eeeeeee yo schizzle dsagggggggggg surra runt i huvudet. så sorry för det jhär extremt onödiga inlägget som jag egentligen inte vet varför jag skriver, kan vara att mina fingrar har på helt egen hand komponerat något slags placeboberoende av att skriva på datorn eftersom det är det dom sysslat med i fyra timmar mellan elva och tre idag. bara för att jag tycker det är så extremt givande att skriva rapporter om en lektion i slang jag höll idag för 25 oförstående sjuor. det visade sig att jag och mitt ungdomsspråk är helt ute. och jag ser ut som en jävla oförstående lemur med höjda ögonbryn när kidsen försöker sig våga på att närma sig med sin fräcka slang. numera säger dom abuuuu, baxa, tvärsnyggt och diverse annat som jag bara trodde var gutturala felsägningar eller rapar som jag låtsades att inte höra. men det var alltså ett språk. tänka sig.

och på det en konferens. en evighetslång konferens som var så deprimerande med polisanmälningar, problem och skit  att jag funderar på om elever överhuvudtaget tillhör människosläktet. eller om de är en ny muterad version.

bra dag idag med andra ord. men då är det tur att man ska ner till andra långgatan snart, om jag orkar vet inte om min kropp tänker vägra order av ren djävulskap och trötthet, och dricka vin med mina fina vänner från litteraturkursen förra året. ska bli mysigt.
antagligen kommer jag dricka ett glas rödvin, bli jätteglad, för att i nästa stund somna över bordet. i can do that. det är en talang jag har.

Kommentarer
Postat av: Karin

Amanda du skriver de skönaste inläggen i hela världen. Det går inte låta bli att skratta så att tårarna rinner när jag läser dem. Du är helt fucking amazing! Love you!

2009-12-01 @ 20:41:52
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: Emelie

Det är en ny muterad version, vi var ju begripliga å begrep när vi va elever, å så skötsamma så vet inte va d e för märkliga varelser man har framför sig ibland ;)

2009-12-01 @ 20:48:47
Postat av: Danielle

Wow Amanda! Kan dina 7:or säga annat än könsord? Herregud, de måste ha kommit längre på evolutionsstegen än mina som anser snopp och tuttar vara ord man kan stoppa i var och varannan mening. Men så ollar de ju chokladbitar och tvingar sina klasskamrater att äta upp dem också, det förklarar väl det mesta.

2009-12-06 @ 01:57:32
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0