CLEAN CLEAN CLEAN

Jävlar vad jag bloggar. Eftersom jag endast bloggar när jag borde göra annat , kan man härmed lista ut att jag ahr shitloads av riktiga saker att göra. Nu till exempel är jag mitt uppe i en storstädning. Fadern fick nästan bärsärkagångattacken igår, och jag kände mig som dotter och ovanligt god människa manad till att gör någonting åt saken. Jag startade ungefär halv tolv i morses, strax efter att jag hade vaknat , och ska härmed börja på mitt rum, ( har köpt svarta sopsäckar tillfället till att fira )

Tofsen på huvudet som direkt konsekvens av storstädning. Det är helt enkelt något man bara gör, man sätter upp allt hår högt på huvudet, tar av sig klockan och tar på sig byxorna på fel håll så att alla fläckar ska hamna på baksidan istället för framsidan - varav man kan använda dem imorgon med!


Städning i matilda style i punktform:


* Sätt på enorm hög musik, ignorera härefter faktumet att hunden blir ihjälstressad och du ändå inte hör volymen pga av massiva dammsugarläten

* Bry dig inte om att torka av ytorna med en trasa, dammsug köksbänkarna när du ändå går förbi

* Befläcka inte dina godluktande, mjuka och vackra händer med att ta i diverse äckliga skurtrasor och svampar, använd 1000 kilo toalettpapper och skapa härmed en enorm pappershand som du använder på alla ytor, badrum som kök.

* Vid den darrande punkten då du kommer till ditt egna rum , ödsla inte tid, dra ner allt till en hög på golvet och skjut under sängen.

* Istället för att använda diverse små trasor och putsa badrummet, helt enkelt kasta shitloads med klorin runt omkring dig ( akta ögonen ) , sitt och andas in ångorna ett litet tag för att orka med resten av städningen, och torka sedan upp allting med din enorma pappershand

* Slösa inte med pappas fattiga inkomst genom att spilla rengöringsmedel. Häll ut över handfatet, torka med pappershanden, ta sedan de rester vilka fastnade på pappret och använd dem till toalett och fönsterbräden

* Fått syn på en fläck på ditt nyss skrubbade köksbord? Bry dig inte om att återigen springa efter kökstrasa eller skapa en ny hand ; spotta på fläcken och använd en liten bit på din tröja för att få bort den.

* Fäller hunden mkt hår på ditt nya rena golv? Lås in honom på ditt rum.

( förlåt pappa )

hkj

Kommentarer
Postat av: josefin

haha! jag sitter just i detta skede med en enorm pappershand och tar en paus från mitt städande! skönt att läsa att man inte är helt ensam.

2009-11-25 @ 22:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0