My raincoat songs.

Denhär bilden hittade jag när jag letade igenom pappas kamera. Han är här i ett ögonblick ansett att mitt garderobsystem är spektakulärt nog för att dokumenteras . Jag vet att han kommer ta fram bilden och visa för sina vänner vid ett tillfälle då han vet att jag hör i förhoppningar rörandes att jag ska börja skämmas och härmed bättra på mig. Fast innerst inne vet han i sitt förvirrade lilla hjärta att detta är dött lopp. 
dfh
Har inte skrivit på några dagar ( shame on me? det är ett sådan förunderlig fenomen då bloggare plötsligt börjar be om ursäkt för att de har missat att skriva på ett par dagar. Varför? Inte fan har jag några förbindelser och har härefter inte sett skymten av någon lön för -- mödan? och därför tänker jag INTE be om ursäkt!! ) Men som systeryster noggrant dessvärre har uppdaterat saboterades våran partyhelg av en exotisk sjukdom vilken bestämde sig för att härja i min kropp från och med tors förmiddag. Eventuellt också grisinfluensan. Dock med trevligt sällskap som hämtade vatten, matade med polly och var allmänt söt. Väl hemma tillfrisknade jag snabbare än snabbast för att finna mig själv bitter och ensam liggandes på soffan en hel dag tills syster ringer vid sju och blir upprörd över att jag inte har ätit mer än en ostmacka på hela dagen, varav jag kände mig tvingad att laga en utsökt middag för en. 
ÅTERIGEN. karmalowpoint. Undrar om jag helt enkelt tänker fel?
UNO SMALLO SPELLISTO PARA LOS HOMBRES Y QIONNOS! 
( en mycket deprimerande sådan skulle många tycka. Men det är min Jag - saknar - sommaren - lista och låtarna hör ihop med stillsamma dagar vid regniga hav. )
1. Clementine - The decemberists ( egentligen som självutnämnd största fan av elliott smith kan jag ju  inte acceptera covers av hans låtar. men just den här är helt godkänd ) 
2 . Playground love - Air ( gillar virgin suicides? listen. ) 
3. How to disappear completely - Radiohead
4. Hell is around the corner - Tricky ( heavy knarkarlåt att kolla upp i taket till )

5. You got me all wrong - Dios malos ( sammanfattar nog alla relationsproblem ni MÖJLIGEN kan ha. )
6. Hate - Cat Power
7. Something to love - Ferraby Lionheart
8. Slept fine - Boy in static
9. Free bird - Lynyrd Skynyrd ( för att den måste vara med på en spellista somewhere )
10. Alphabet town - Elliott Smith ( f you den som inte tappar hjärtat i skorna av Elliott smith. Ska tatuera in mannens namn på skinkan. Sången för att jag har sådana enorma cravings efter stugan och den innehåller munspel. )
11. In the waiting line - zero 7 
12. Devil Got my woman - Skip James ( gammal Louisianna-blues som jag vet att 97 % av er kommer att hata, men det är min musik när jag går ensam hemma. ) 
sdg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0