regnmoln

efter att ha mötts av en morrandes belrog i telefonen idag två gånger, har jag förstått att lillasyster har en skitdag. och eftersom jag ligger sjuk och skrynklig som de papperstussar jag numera så frekvent har i min närhet, kan jag ju inte slänga mig i bilen till tranemo och komma till undsättning. så då gör man vad en storasyster gör bäst. eller ja. iaf, försöker göra. uppmuntring.

den här låten hittade jag för ett tag sen, och en gång när tildan hade en surdag, inte helt olikt idag tvingade jag henne att lyssna på denna. för att hon är precis så där fantastisk som bara franska, mörkögda storrökande, dekadenta fransyskor kan vara. och som min syster kan vara. förrutom mörögd och storrökande såklart. men hon är en hel del andra saker. och för att ibland måste man ha någon som sjunger lite för en, när allt är grått.  



THINGS I KNOW SHE LOVES:














dessutom, matilda, jag har hört att nästa vecka tänker bli awesome och legendary på samma gång. hörde nog nåt om planer på frisör, heavvy shopping, klubb svanen, spelning på sticky fingers, bakisfrukost på egg&milk och allmän dekadens i staden, tillsammans med din muckla till syster. och allt under samma veckoslut.
you'll be fine, lillstrumpan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0