Soul She Said




idag är det höstruggigt väder i tranemo. vaknade i konstig position på soffan med willehunden i ena armhålan, eftersom jag blev förvisad från vårt rum då syster hade en karl hemma. i alla fall. jag och wille segade oss upp ur dvalan, gick på en regning promenad i höstlöven, och försjönk snabbt ner i soffan igen. framför en varm kakelugn och nya office intogs en mkt näringsrik frukost bestående av smågodis och kaffe. surprise surprise det enda som fanns i kylen var gammal mjölk och en mkt tvivelaktig grå ost.

fantasin och kreativiteten när det gäller att hitta saker att äta i det här huset är häpnadsväckande. matilda hittade tre pannkakor i frysen som hon genast slukade och christoffer åt överbliven pizza. jag vill inte ens veta vad casper den stackarn fick äta. kanske ska handla sen. kanske. jag har hittat en apelsin till lunch så jag borde klara mig. den är ju inte ens möglig än.


dagen ska ägnas åt hemtenta. det är planerat så i alla fall. vi får se hur det går. kan lika gärna bli ett maraton med wille i någon bortglömd nedladdad serie. men vore väldigt tacksam om jag kom igång nu för en gångs skull, så slipper jag sitta nästa vecka med två hemtentor plus en hel drös material som jag tänkte memorera inför journalistantagningsproven. nästnästa måndag blir inte nådig. förbereder mig för åtta timmars extremt svåra prov, uhu. jaja. annars blir jag kvar på lärarlinjen och får sommarlov resten av mitt liv. inte så illa heller.


helgen i övrigt blir lugn. ska jobba med tildan imorgon, bara andra gången vi någonsin jobbar ihop så det ska bli nice. undrar vad vi ska hitta på med barnen, något roligt blir det absolut, äta i stan, skattjakt och lördagsmys kanske. ska ha natten också så kommer väl hem seg och trött på söndagen. tänkte jag skulle hinna med en sväng upp till severina & olivia och fixa lite brunch i form av blåbärspannkakor till dem.

inte så mycket fest i helgen, men det kan väl vara värt att spara in på den stackars levern och plånboken tills nästa vecka. STICKY kommer bli kalas. yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Kommentarer
Postat av: olivia

JAAA! kom med pannkakor till osss!!!!!

2009-11-06 @ 15:14:32
Postat av: severina

MYYYYYYYYYS! <3

Postat av: Robert

Sötnos på bilden!

2009-11-06 @ 18:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0