FAAAAAAAAAAN!

fuck fuckeli fuck.
den här dagen började ju så fantastiskt! för att sedan fortsätta ner i avgrundens mörka hålor där bara de kvävda skriken av utfattiga hungriga studenter och annat povert folk existerar. fan. jag skulle ju bara kolla att jag inte tjänar med än fribeloppen hos csn så jag kunde trycka in en till jobbhelg, men vad möts man av? alarmerande onda siffror som säger att jag inte får tjäna så mycket som en hundralapp till får då ryker lånet och jag blir återbetalningsskyldig och det blir inga julklappar till familjen. eller skor till mig för den delen de närmsta fem åren.

åååååååååååååååååååååååååh vad jag blir trött.- inte ens mycket pengar har jag lyckats skrapa ihop heller. de som fattar csnbesluten borde brinna i helvetet. varför o varför ska jag som inte ens har råd med en skruttig halsduk på myrorna i slutet av måndaden, som redan lever på miniminivå för att vara en person som  ínte kan eller vill leva tråkigt, fult, stillöst studentliv, inte få tjäna yttepyttelite pengar till? räcker det inte med att jag får ett livslång aber till lån efter mig i hundra år?

så. då var jag klar med gnället. imorgon ringer jag till csn så får dom fan förklara hur de ska lösa det här problemet så att jag kan ha råd med franska frukostar, nya skor, dans i natten och allmäna vackra saker och ting. det här får dom fixa bara. pappa sa att jag skulle börja leva lite billigare. jag förstod inte vad han menade, jag fick lite ludd i örat ungefär samtidigt.

förresten. jag köpte två par skor i förmiddags. snygga som as.
you gotta love kharma.

sur student


(foto:Olivia)

Kommentarer
Postat av: severina

naw. i feel ya. tjänar ungefär lika mkt på att jobba som ni får i csn-bidrag. haha. men ja, se till att de fixar't. en kvinna måste ju få köpa skor. puss

Postat av: Amanda

ja. det är för fasen min rättighet. jävla bajs.

2009-10-28 @ 08:00:12
Postat av: Karin

Verkligen jävla bajs bajs! Jag lovar att csn-tanterna är bittra facistkärringar som hamnat den mörkaste av världar på grund av för lite skor och kärlek.

2009-10-28 @ 11:04:52
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: Amanda

helt sant karin. må de ruttna i helvetet.

2009-10-28 @ 12:57:51
Postat av: Danielle

Karin, jag tror inte att det är några kärringar alls utan GUBBAR som inte alls förstår hur man kan göra åt med mer pengar än man får i bidraget. Till och med lånet är ju riktigt generöst! Man bor väl hemma hos mamma och kläder får man ju i present?! Det enda man ska ha sina pengar till är väl kaffe och chokladboll? Chalmersitgubbar (fördomarna flödar på hög nivå)

2009-10-28 @ 13:08:22
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com
Postat av: Erika

Å värsta av allt är att om man VILL jobba OCH plugga så får man sota för de! kasst system!! btw, skor är ett måste!

2009-10-29 @ 17:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0