THE DIRTY DIRTY

idag lämnade jag tillbaka ett par skor. jag köpte tatueringar istället.








nu är hela armen pyntad och fin. stjärnan rök på handleden och blev en fin old school ros istället. och en liten svala på underarmen. fuck. nu gör det ont. jag hade förberett mig på det värsta när jag väl satt där igen, på andra sidan tatueringsdisken, våndades och svettig. men det blev aldrig så farligt. eller ja, bekvämt kan jag ju inte säga att det är. men man har väl varit med om värre. men nu börjar det svida som satan. well.

förresten, jag pratade med en mycket förstående man igår från csn och han sade att jag inte hamnar på svarta listan, utan bara får lite mindre pengar i höst. mkt lugn och snäll. tack och lov.

nu ska jag ner på stan och äta! todelooo!

//amanda


Kommentarer
Postat av: severina

så jäääääääkla fina! vill också!

2009-10-29 @ 17:05:22
URL: http://severina.blogg.se/
Postat av: amanda

tack! det är aldrig fel med lite bläck!

2009-10-29 @ 17:14:18
Postat av: Erika

Fina! å du, känner du att du vill ha en stjärna igen lovar jag att låna ut mina pennor som på gamla goa gymnasietiden;) (innan den riktiga tatuerings-stjärnan)

2009-10-29 @ 18:03:16
Postat av: Marie

blev ju jättefint amanda!! längtar till live på lördag! :)

2009-10-29 @ 21:50:50
Postat av: Pappan

Självklart tacksam för den totala kontroll som denna blogg innebär för en utmattad hönspappa, känner jag ändå en absolut tvingande uppmaning i mitt inre att:



a/ Påpeka alla grammatiska fel, små bokstäver och luddiga metaforer.



b/ Redan i förväg påpeka min moraliska förfäran över sena kvällar och tatueringar. Vill bestämt hävda att jag faktiskt har förbjudit ALLT som är alltför roligt.



c/ Med en viss fördröjning, erkännes ändå att de eländiga musiklistorna till vissa utvalda delar kryper in i mina egna. Vilket aldrig kommer att erkännas fullt ut förutom denna enda gång.



d/ Allmänheten bör också, för att balansera det intryck av estetik och smak som er blogg ger utfästelser om- också informeras om systrarnas rumstatus. Det luktar hamster i era rum. Saker som lånas av den alltför vänliga fadern försvinner in i en virvel som antar formen av ett svart hål där rester från Barbieåldern blandas med Muminböcker, gamla prov, obskyra klädesplagg och en uppsjö omöjliga skor. Sanera!



e/ För övrigt älskar jag er naturligtvis.

2009-10-30 @ 10:33:58
Postat av: Danielle

Haha Tommy, du är ju för skön! Men tänk, man har aldrig tråkigt med de där två och de har sällan tråkigt själva heller.



Jag vill se live! Måste träffas snart, kommer ju inte på lördag ska ju se Winnerbäck. Varför har jag inte en aning om, har lyssnat på skiven extakt en gång på Spotify, men, men.

2009-10-30 @ 11:24:48
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com
Postat av: amanda

åh pappan! vi tar självklart åt oss av vald kritik, och gör som vi alltid gör, struntar absoulut i den. men med kärlek såklart.

<3 (pappan den här teckenkombinationen är ett hjärta om du tittar från sidan. bara så du vet)



ps- hamsterdoft i rummet är karaktärsdanande

2009-10-30 @ 13:22:53
Postat av: Pappan

Det karaktärsdanande med hamsterdoft utan en hamster i sikte är något tveksamt. I min jakt på mina ipod lurar vågade jag beträda det okända land som är ert rum. I den förgängliga jakten tappade jag för ett ödesdigert ögonblick fokus, föll över något obestämt av allt det som effektivt döljer varje skymt av golv.

Med den tyngd bara en man i sina bästa år kan uppenbara, föll jag, med ett obehagligt brak framlänges. Utan luft försökte jag dra in just detsamma, luft.

Det enda som fyllde hals mun och lungor var bollar av damm, och annat mycket obestämt.

Det är ett äventyr, alltid roligt men mycket tveksamt när det gäller hälsa och karaktär.

Älskar er likafullt.

2009-10-30 @ 18:31:52
Postat av: Matilda

hihihihihihihih jag tänker ÄNDÅ inte städa!

2009-10-30 @ 19:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0