insikt.

något av det absolut värsta jag vet, och därmed självklart ett av mina absolut bästa häckel-och håntillfällen är när jag råkar läsa en blogg vars författare inlägg efter inlägg öser total onödig information, gärna i sällskap av tretton smilys, halvkassa korniga webkamerabilder eller Hahaha ja skoja ju baaaaara fattta ni väääl?? ofta också i samband med outfits som ska köpas, eller fikor som ska fikas, eller bara ingenting. med konstiga små insiderskämt eller antydningar som bara en viss person ska uppfatta. sjukt konstiga och grammatiskt inkorrekta meningar helt enkelt.

sedan fick jag det slängt i ansiktet en gång. " ja men bloggen ja, den med din syster och alla outfits?" blev kall av fasa och kände kniven vridas om. och eftersom jag är en mycket medveten ung kvinna började här den stora självrannsakan. korniga svartvita webbkamerabilder -check. kläder och skor -check. mat och extrema fika perioder -check. (men bara när ajg fått csn!) kände mig helt plötsligt helt tom innuti. det här kan icke fortgå.

så. nu tar jag tillfället i akt när jag ändå tydligen har influensa och är lika socialt handikappad som en liten ö mitt i havet. ypperligt tillfälle att bryta gå-ut-på-stan-bara-för-att-kolla-läget-rundorna, inte fika, inte slösa.
nu tar jag tag i mitt liv och min ekonomi. ska blogga om något fasansfullt som händer i världen med högt public service värde minst en gång om dagen, ska ICKE impulshandla mer. ska byta choklad mot nötter. fast fan. det är jul snart. efter nyår, då är det nötter. dessutom ska jag lära mig mer om sport. inte av eget intresse utanför att omvärlden kräver det! jag suger på "vem vet mest" eftersom det alltid alltid alltid är massa jävla sportfrågor! det är min blinda punkt. och så ska jag sluta svära så mycket.


från och med nu, inga mer nya tröjor. kommer dega runt i den här gamla franska noppiga saken tills den faller av.


[email protected]


DAGENS PUBLIC SERVICE:

visste ni att man kan bli beroende av nässpray? igår när jag researchade om emys inslag om beroede till radion, hittade jag massa artiklar, och blev lite skakad. använder man nässpray under en längre tid sabbar det hela näsans naturliga processer och tillslut har du snoken hooked på sprayet och det svullningsdämpande ämne som finns däri.  slutar du använda den, svullnar näsan och luftvägarna igen och du kan inte andas.

SÅ, TILL ALLA SJUKLINGAR DÄR UTE! ANVÄND DET FÖR GUDS SKULL MED MÅTTA!

försökte diskutera det här med läkaren, för han undrade varför jag inte använde nässpray. förklarade mina farhågor. han tyckte jag var fånig och sa att det är tio dagar som gäller. men jag vet inte jag. fortfarande skeptisk.

//A

Kommentarer
Postat av: Olivia

jag är också rädd för nässpraysberoendet! har hört om folk som tar det massa gånger om dan och kan inte andas utan det. huh!



tycker att eran fina blogg skiljer sig rejält från tråkiga ointressanta fåniga bloggar. eran är mysig, fin, rolig och peppande!

2010-12-01 @ 13:48:24
Postat av: severina

lol. låter som min blogg. har förresten aldrig använt nässpray, lilla mamma trodde redan när vi var små att det var djävulens påfund. så...vi fick snorta koksalt. hahaha. det funkar faktiskt, prova!

2010-12-01 @ 14:13:29
URL: http://severina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag skriver under på beroendet!! Det är helt sant, slutar man nässpraya så tror folk att man är jätteförkyld fast man bara har lite svårt att andas genom den igensvullna näsan!!

2010-12-02 @ 10:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0