after hours


NICK AND NORAH'S INFINITE PLAYLIST är en av de sötaste filmerna som finns. förutom min och matildas enorma michael cera crush så har den här filmen verkligen allt. sådär halvkonstig och amerikansk indie som man vill ha. och allt händer under en natt i new york, när de är på jakt efter en hemlig klubbspelning med favvobandet. och däremellan kommer allt i vägen, brustna hjärtan, nya hjärtan, svartklubbar, gula taxibilar och världens sötast bögbandkompisar. i love it. jag önskar önskar önskar att jag var där.

så fort jag kommer till stan ska jag leta upp den, köpa den, och titta tills ögonen blöder. antagligen tre gånger på raken. för det bästa är att jag bara har sett den en endaste gång. och en gång är ingen gång.

vi kan ju konstatera att det har varit en extrem bloggtorka här, vilket man blivit brutalt påmind om från olika håll och kanter. jag skulle kunna säga att det är för att vi lever sådana extremt spännande och upptagna liv att vi inte har tid. så det så. men det är ju en stor fet lögn. för det mesta har vi legat i soffan och kollat på how i met your mother. och ätit saker.

vilket jag insåg var mycket trevligare att göra än att sitta i stan och plugga grammatik till en tenta jag antagligen hade kuggat ändå, mycket tack vare bristande engagemang och en och en halv månads seriöst sömnigt dagdrömmande genom varje lektion. ett vinnande koncept kan jag lova. så den tentabesvikelsen struntade jag i. packade mina väskor och åkte hem. mycket bättre. för kära nån, jag börjar ju faktiskt ny linje imorgon. i wonder i wonder...

jag hade tänkt skriva om lördagskväll och allt som hände på trägårn, men varenda gång de få minnesfragmenten som min hjärna inte sållat bort i ren självbevarelsedrift dyker upp, drabbas jag av sådana enorma skamsköljningar att jag tror jag hoppar det. jag har fått höra såhär i efterhand att jag var rolig och hade roligt. och det är ju alltid trevligt att veta. men som försvar måste jag skylla på nya bartendern som försåg mig med gratis alkohol. vem visste att man blev full på det? och dessutom tänker jag rösta för alkolås på mobilerna när det kommer upp i valfrågan.  gud.


*skamsköljning=då minnet av något extremt obehagligt pinsamt sköljer över dig och det är omöjligt att stoppa alla de skämsgrimarser som formas i ditt ansikte. exempel 1. varje gång jag slår händerna för ansiktet och skäms som en gris när jag tänker på den gången jag har superhöga klackar på mig under en konsert, blir uppdragen på scen av gitarristen, väser till alma och syster "nu trillar jag" vilket jag nästan gör eftersom jag inte får fotfäste (sabla skitsnygga skor!) men kravlar tillslut vingligt upp på scenen. franska pojkar kommer aldrig se på svenska flickor detsamma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0