saker jag hatar del 3

att vakna med ont i halsen





särskilt när man ska jobba 9-21 varje dag på hela veckan. sweeeet. sjuk och trött, det finns ingen ände på de här bitchgnällfasonerna jag lagt till med de senaste två dagarna. det är ju förfärligt. jag som är så trevlig annars.

så nu är det dags att ta sig till jobbet med alla barn. får se vad de har för klokt att säga idag, emellanåt sjuder de av visdom ska ni veta. igår var det en liten kille som stannade av i sitt ätande av fikabröd, gav matilda en lång och granskande blick och sa " du måste gå upp några kilo. annars finns det ingen man som vill gifta sig med dig". jag satte min kaka i halsen av skratt. sen vände han sig och och sa " som du. du är lagom rund." vi dog lite. bristande impulskontroll, noll koll på sociala regler och oerhörd fantasi är mkt spännande.  senast förra veckan  var det en annan liten filur kom springandes in i köket och sa, "duuu jag hittade inte ditt kort att sätta upp ( vi har en anslagstavla med foton på personal, mat och aktiviteter som ett schema) men jag satte upp en bulle istället!" så nu sitter det ett foto på en  kanelbulle på schemat varje gång jag ska jobba.

världen, vi hörs ikväll. //A

Kommentarer
Postat av: Erika

Kanelbullar är ju supergoda och dessutom söt(t) (som) socker utanpå:)

2010-06-24 @ 10:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0