aint shaping up





önskar verkligen att jag var partypepp. but i aint. lyckas pricka in den enda dagen då hela jävla bekantskapskretsen är vild och galen med alldeles för många öl att förtära. kvällen lär väl ägnas åt att alternativ 1, det mkt sunda och förnuftiga- somna framför tvn och ta igen förlorad sömn från igår natt då jag kom hem samtidgt som morgontidningen ungefär, eller alternativ 2, mkt mer korkat men roligare och aningens mer ansträngade - följa med till diverse konstiga parker mitt ute i skogen och se på när lokalbefolkningen försöker ha roligt och dränka sina sorger i hembränt. what to choose, what to choose? påpekas bör att jag är freaking superwoman med tanke på att jag jobbat hela dagen idag med tre timmars sömn, och ska jobba hela dagen +natten imorgon. superwomaaaan. kan ju ändå inte sova nuförtiden så fan, då kan jag ju lika gärna göra nåt annat...

mkt trevlig kväll igår med livan, hon lyckades med bedriften att bli lullig på en öl på viskan, ingen lunch sa hon, och spenderade sedan resterande timme med att vara orolig för att hon skulle bli nekad service på systemet. men hon skärpte till sig minsann, och mer öl fick vi. sedan världens kö till trägårn. tänkte att vi inte är såna som köar och gick till franks istället. där kom vi på att vi nog visst är såna som köar och gick tillbaka till trägårn. stod i kön i en evighet, bevittnade ett finfint gripande av mkt drogpåverkad ung herre som vrålade, "SYSTEEEMET alltså, jag rökte ju bara lite grääääs", medan poliserna kopplade på handklovarna. väl inne på trägårn stod jag och orkade inte ens titta i speglen, och då kommer en nybliven kaxig 18-åring med förfärliga slingor och taskig faketan fram och säger" duu tjejen ditt smink har trillat ner, du är lite mörk under ögonen". HA. stackars tös. helt  desillusionerad. det är inte smink.  jag förklarade mkt pedagogiskt att så blir man i verkliga livet efter studentens glada dagar.

bittert.

ny spellista:
i love you but you're bringing me down

//A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0