BAND OF BROTHERS











nu har jag två avsnitt kvar. försöker dra ut på de in i det längsta. sedan vet jag verkigen inte vad som händer.  när alla soldater är döda, tyskland har fallit och konserverna uppätna. tack och lov har pacific börjat. den fristående uppföljaren. men ändå. abstinensen lär ju komma. band of brothers är något bland det bästa jag sett. punkt.

i övrigt händer det inte så mycket. bläddrar mig igenom högar av reseskildringar av världen och längtar bort, äter mina fiskbullar och knäckebröd i väntan på lönen, ser mina nyinköpta blommor långsamt vissna och dö, och önskar i smyg att jag levde i USA på 40-talet, och skrev kärleksbrev till en sjöman i armén som kom tillbaka oskadd men lite lagom ärrad.

//a


Kommentarer
Postat av: hambe

du behöver en flaska rödvin och stearinljus och smala cigg.

och röda läppar och tunna strumpbyxor. kanske en kappa.

sen om du kisar kan du tänka att göteborg är paris.

har hört att det ofta är disigt där också.

2010-03-23 @ 14:39:18
Postat av: amanda

du är så vis. ska genast börja kisa. och använda min röda kappa lite oftare.

2010-03-23 @ 14:55:45
Postat av: Jenny Hellström

Band of Brothers är guld! Det är verkligen som du säger, efter att ha sett igenom de där 10 avsnitten känns allting tomt. Själv var jag tvungen att köpa dvd-boxen för att kunna se igenom serien i alla fall en gång per år, och it keeps getting better när man lär sig ALLAS namn ;) Har aldrig kommenterat här förut men jag brukar läsa då och då, det är en fin blogg ni har! :)

2010-03-25 @ 19:46:16
Postat av: Ändy

Åh <3 Jag vill också ha en ärrad sjöman :D

2010-03-25 @ 21:13:06
URL: http://blogg.tcup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0