I'm bored of cheap and cheerful

My little tornado
My little hurricano


lillasysterkanin.

snart är det sommar och då kommer vi dansa i sandalfötter på paris gator, ligga i gräset utanför Sorbonne och pluggaoch äta gelato. vi kommer sitta på små trånga utecaféer och titta förstrött på smala blaséaktiga fransyskor och nonchiga frasmän som spatserar förbi. vi kommer ha för höga klackar för paris kullerstensgator och vi kommer vingla. och jag kommer slösa upp mina pengar och du kommer skälla på mig och låta mig svälta som straff. vilket kanske bara är bra eftersom gym i göteborg är ganska dyra. men ändå. snart är det sommar. då kommer du vara glad, och vi kommer tänka på mamma i solen.

 

snart är det sommar.



Kommentarer
Postat av: hambe

men åh, va fint! ska ni till paris?!

2010-03-03 @ 09:22:31
Postat av: amanda

yes, tre-fyra veckor i sommar :) plugga kultur & språk, och insupa allt parisianskt som finns!

2010-03-03 @ 10:27:55
Postat av: Anonym

fy fan va fint! jag älskar allt som är franskt eller känns franskt.

rödtjut, smala cigg, svarta kläder och vingliga cafébord på en uteservering. damn.

en gång sa min man att om jag hade varit en väska hade jag varit en chanelväska. då kände jag mig fransk.

2010-03-03 @ 17:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0