mitt andra hem









gårdagsnatten spenderades på andra långgatan med klassen. mitt andra hem(stället heter så, det är inte mitt andra hem) blev  närmare bestämt, för att kolla på en klasskompis som spelade. sedan vandrade vi vidare till kings head. i alla fall. inne i mitt andra hem hänger det paraplyer och konstiga fåglar i taket. det sitter en väldigt liten men väldigt gammal farbror i ett hörn och målar av besökarna. har man tur får man hans lilla konstverk. annars sitter  många uppsatta på väggen brevid toan. det växlande fasligt mellan rött och grönt ljus därinne och jag tänkte hej och hå, vi sitter ju tvärs över gatan från alla strippklubbarna som också har rött och grönt ljus men av helt andra anledningar. hoppas jag.

jag gillar andra långgatan. det känns så härligt osvenskt på nåt sätt. lite blanding mellan nån bargata på nån partyö och sunkiga kvarter i england. yes yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0