vem tog mina pengar?

jag har senaste månaden utfört ett mycket otrevligt expriment, men mig själv som testperson. jag är satt på strikt budget av matilda, för att kunna spara pengar till paris. vilket innebär att jag inte får köpa nåt. vilket innebär att det har varit en ledsen och tråkig amanda som hållt i plånboken den senaste månaden. jag har klarat mig genom att hålla mig borta från alla affärer och köphetsiga stadsområden, what so ever. ja. en hel månad har jag ugglat, och inte köpt något till mig själv förutom en ring för 60 spänn och ett puder för 125. inte mycket med andra ord (diktafonen räknas fan inte, eftersom 1, det var ett tråkköp, och 2. pengarna kom från mitt sparkonto i brist på annat)

jag hade en budget på 1800. minus 185. vart faaaaaaaaaaan tog mina pengar vägen?! borta. puts väck.

nu är det bevisat. det hjälper inte att inte shoppa.  för jag är precis lika fattig nu när jag levt som en jävla munk,  som när jag hade levt marie-antoinetteliv och köpt massa grejer alla andra månader. och nu sitter jag här och måste äta fiskbullar och knäckebröd igen.

vad jag ville komma till; efter paris ska jag aldrig mer spara pengar. i hela mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Hambe

WORD!

2010-03-16 @ 20:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0