majsanmu behöver äta

... stod det när det plingade till i min iphone för två minuter sen. exakt två minuter senare, efter många konstiga tankegångar om vem faan majsanmu är, och varför hon skickar sms till mig, och hur har jag lagt till ett sånt namn i min telefonbok, slog det mig. majsanmu är ju min bregottkalv.

i ett svagt ögonblick igårkväll lade jag till en app till iphonen med en söt liten kossa på från bregott, dock utan aning om vad den innebar. så igår fick jag en egen kalv, döpte den till majsanmu, och sedan styrde den sjävgående mot  ett träd där den skulle sova för natten. tittade fascinerat på en stund men tröttnade sen.och glömde bort stackars majsanmu. men inte länge till. nu behöver hon äta-och påminner mig via sms.  tydligen är det nån slags tamagotchi jag införskaffat mig. fast en ko. stackars majsanmu kommer nog gå mot en säker död  befarar jag.




//A

Kommentarer
Postat av: Lisa

NEJ!! Du får inte döda Majsanmu!! Hon är din bäbis nu, du vill väl inte döda din bäbis???

2010-05-28 @ 10:57:10
Postat av: Karin

Preciiiis! Inte döda majsanmu! Förstår du väl!?

2010-06-01 @ 08:20:49
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: amanda

synd. nu är hon hamburgare. haha!

2010-06-01 @ 09:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0