Well you must be a girl with shoes like that, she said you know me well










blir så väldigt tackasam varje gång jag kikar ut genom sovrumsfönsret, för att mitt lägenhetshus minsann inte ser ut som mina grannars fula 60-tals funktionella betongbyggen. mitt hus är finast i stan och äldst i kvarteret! visserligen inte så funktionellt, alltid går det sönder något och trappstegen är inte lika höga vilket gör att jag alltid trillar på ett av dem. hjärnan har inte fattat det än.men ändå.


har minsann plockat upp gitarren igen. den har fått samla damm ett tag, men nu svider fingrarna igen. precis som det ska göra. mkt foo fighters, mkt the xx. ganska så fin söndag. vaknade som jag alltid gjort när jag varit ute, med ett ryck och tänkte "AVTAGGA alla bilder från igår!". blev lite lätt illamående av den plötsliga rörelsen och sjönk ner i sängen igen. degade ett tag hos marie och lisa, åt det enda jag kunde få i mig (frukstallad) och tittade på när de åt pizza,  och kollade på offside av alla filmer. för att återställa balansen i universum snodde jag med mig almost famous från maries bokhylla. var sorgligt länge sedan jag såg den, har den bara på vhs, vilket säkert säger en hel del. det är ju faktiskt bästa filmen all times. till och med bättre än lock stock. och har kollat på den så många gånger att jag kan replikerna utantill, men det gör inget för den är så fantastiskt bra!

har annars legat i sängen mestadels av dagen, väldigt trevligt faktiskt. lyssnat på spotify. ätit nonstop. läst elle. lyssnat lite till på spotify. mycket att göra, mycket att lyssna på...nice nice nice



BILDER FRÅN IGÅR. mest för att väga upp de hemska korten som ligger på facebook där jag och lisa framstår som två renodlade alkoholister på bussen. inte bra. jag förvarade ju bara den hemska påsen i min väska. jag dricker ju inte ens vitt vin! känner att jag måste försvara mig här. fruktansvärt.



















haha. maries handfat. började reflektera något oerhört när jag jämförde hur mitt handfat ser ut. kommer nog aldrig kunna ha det så rent och fint. mitt handfat är fullproppat med grejer vilket alltid resulterar i att när jag är morgontrött eller lite lagom salongsberusad, river ner allt med en oaktsam handviftning. värt.


jaha. en mycket nöjd lisa. här har vi precis blivit utkastade. fick charma den sure vakten för att få tillåtelse att springa till garderoben för att hämta jackor.  elaka människor! kasta ut folk utan ytterkläder i obekväma skor. bytte genast till converse och drog med mig lisa till macdonalds för lite pommes. det absorberar alkoholen. inbillar jag mig.



kära nån.

nu återgår jag till att undersöka spotify :)

aah, förresten spelades chelsea dagger på sticky igår. var lyriskt glad i 3.33 minuter.

//A

Kommentarer
Postat av: Karin

Måste va bästa kortet ever på mig ;)

2010-05-09 @ 20:21:45
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: manda

jag hade bara tre att välja på, och de andra var väldigt roliga, men inte att lägga upp på bloggen-roliga. så jag besparade dig :) ska ta extra många fina kort på dig nästa gång ;)

2010-05-09 @ 21:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0